کاشت بیش از یک و نیم میلیون اصله نهال در گلستان

مدیر کل منابع طبیعی گلستان از کاشت بیش از یک و نیم میلیون اصله نهال در استان خبر داد.

حمید سلامتی مدیر کل منابع طبیعی گلستان گفت: این تعداد نهال از اوایل اسفند ۱۴۰۱ همزمان با آغاز هفته درختکاری تا کنون در استان کاشته شده است.

سلامتی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۱۶۸ هزار اصله نهال مربوط به فضای سبز، ۱۳۰ هزار اصله نهال زراعت چوب صنوبر، ۱۶۰ هزار اصله نهال زراعت چوب اوکالیپتوس و۴۳ هزار اصله نهال گردو و انار است.

او ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید و کاشت بیش از یک میلیارد اصل نهال در کشور در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از آن در نهالستان‌های دولتی و بخش خصوصی استان گلستان کشت خواهد شد.

سلامتی با بیان اینکه قرار است در یک دوره چهار ساله سالی ۲۵۰ میلیون اصله نهال در کشور تولید و کاشته شود، افزود: سهم گلستان برای سال آینده ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال است که در نهالستان‌های استان تولید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه نهال‌های تولید شده برای توسعه جنگل‌ها، زراعت چوب و توسعه فضای سبز شهری استفاده می‌شود، ادامه داد: در استان گلستان، چهار نهالستان دولتی داریم که ظرفیت فعلی این نهالستان‌ها حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار اصله است و قصد داریم ظرفیت آن‌ها را به سه میلیون و ۵۰۰ هزار اصله افزایش دهیم.

منبع: صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار