اقامت ۵۰ هزار نفر در تاسیسات گردشگری کرمان

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان گفت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین‌ امسال، بیش از ۵۰ هزار نفر در تاسیسات گردشگری این استان اقامت کرده‌اند.

فریدون فعالی با اشاره به اینکه این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد رشد داشته است، افزود: در کنار تاسیسات گردشگری، مدارس و مراکز اسکان زائران شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به مسافران و زائران این استان خدمات اقامتی ارائه می‌کنند.

او به آمار مسافران ورودی از طریق خطوط ریلی و هوایی و همچنین حمل و نقل عمومی و وسایل شخصی اشاره کرد و افزود: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۸۲ نفر وارد این استان شده‌اند که نسبت به مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به افزایش ۲۵ درصدی بازدید از اماکن تاریخی سطح استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: از ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۶ فروردین ماه سالجاری ۱۲۵ هزار و ۲۵۵ نفر از این اماکن بازدید کرده‌اند.

فعالی تصریح کرد: در حال حاضر باغ شاهزاده ماهان با ۴۷ هزار و ۸۱۲ نفر، حمام گنجعلیخان با ۲۸ هزار و ۳۷۱ نفر و ارگ تاریخی بم با ۲۴ هزار و ۹۰۳ نفر به ترتیب بیشترین تعداد بازدید کننده را داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.