تهدید بن‌غفیر و اسموتریچ به انحلال کابینه رژیم صهیونیستی

دو وزیر جنجال‌آفرین کابینه رژیم صهیونیستی تهدید کردند درصورت عقب‌نشینی نتانیاهو از اصلاحات قضایی کابینه را منحل می‌کنند.

 در حالی که ساعاتی پیش اعلام شد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح جنجالی اصلاحات قضایی عقب‌نشینی خواهد کرد، اما پس از برگزاری این جلسه، رسانه ها اعلام کردند که این نشست به خاطر مخالفت برخی از اعضای کابینه و ائتلاف حاکم و نرسیدن به نتیجه قطعی، به تعویق افتاده است.

«ایتمار بن‌غفیر» وزیر امنیت داخلی و «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و رهبر حزب صهیونیسم مذهبی رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) هشدار دادند اگر نتانیاهو طرح تغییرات قضائی را متوقف کند، آنها نیز کابینه این رژیم را از اکثریت انداخته و منحل می‌کنند. به نوشته رسانه‌های عبری‌زبان، بعد از این هشدار بود که نتانیاهو نیز سخنرانی خود در کنست برای اعلام توقف طرح تغییرات قضائی را به تعویق انداخت.

در همین حال اخباری درباره احتمال تکذیب برکناری وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سوی نتانیاهو منتشر شده که وی در حال مقدمه چینی برای این خبر است.

دفتر وزیر جنگ دقایقی پیش اعلام کرد که تاکنون نامه برکناری به این وزارتخانه ابلاغ نشده و برخی رسانه ها نیز اعلام کردند که بزودی نتانیاهو هم اعلام خواهد کرد که تصمیمی برای برکناری «یوآو گالانت» ندارد.

روز گذشته نیز رسانه‌های صهیونیستی از شکاف‌های جدید در حزب لیکود بر سر طرح تغییرات قضایی خبر دادند و تاکید کردند که نمایندگان عضو این حزب به دو دسته موافق و مخالف این برنامه تقسیم شده‌اند؛ تا جایی که نتانیاهو ناگزیر شد دستور برگزاری نشست فوری سران احزاب ائتلاف حاکم را صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار