انجام بیش از ۳۵۰۰مورد بازدید ازمراکز عرضه فراورده های خام دامی در سیستان

سرپرست اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراحل تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان انجام شده است.


غلامرضا سرگزی گفت: از ۱۳ اسفندماه تاکنون، سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید نظارتی بهداشتی و شرعی از مراکز تولید، نگهداری و توزیع فرآورده‌های خام دامی، توسط اکیپ‌های دامپزشکی در سیستان و بلوچستان انجام شده و طی این بازدیدها نزدیک به هفت تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیربهداشتی معدوم شده است.

وی ادامه داد: طبق روال همه ساله، با نزدیک شدن به ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تقاضا برای فرآورده خام دامی سالم و بهداشتی افزایش می‌یابد که به دنبال آن نظارت‌های بهداشتی و شرعی کارشناسان دامپزشکی بر تولید و عرضه این فرآورده‌ها نیز به تناسب تقاضا افزایش یافته تا در این ایام هیچ گونه کمبود و یا کاهش کیفیتی نباشد.

وی ادامه داد: از این رو، از ۱۳ اسفند ماه سال گذشته با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروز و همچنین فرارسیدن ماه برپرکت رمضان طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی در کل کشور آغاز شد که طی این طرح کارشناسان بهداشتی و شرعی دامپزشکی به صورت مستمر و شبانه روزی در حال رصد روند تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در بازار هستند تا در این ایام غذایی سالم برای سفره مردم مهیا باشد.

وی تصریح کرد: نظارتهای بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی طول سال و به صورت مستمر در حال انجام بوده اما در این ایام به صورت ویژه و پررنگ‌تر از همیشه و در قالب طرح‌های نظارتی ویژه صورت می‌پذیرد و این نشان از اهمیت بالای حفظ سلامت در جامعه برای سازمان دامپزشکی دارد.

وی افزود: از ابتدای آغاز طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان در استان سیستان و بلوچستان قریب به سه هزار و ۵۰۰ مورد بازدید نظارتی توسط اکیپ‌های ثابت و سیار دامپزشکی از کشتارگاه‌ها، مراکز بسته بندی، قصابی‌ها، هایپرمارکت ها، رستوران‌ها و فست فودی ها انجام شده که طی این بازدیدها نزدیک هفت تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی که مورد منع مصرف انسانی تشخیص داده شد براساس دستور مقام قضائی معدوم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار