نامه شورای همکاری خلیج فارس به آمریکا علیه رژیم صهیونیستی

شورای همکاری خلیج فارس از نگارش نامه‌ای به آمریکا برای شکایت درباره اظهارات وزیر رژیم صهیونیستی درباره مردم فلسطین خبر داد.

شورای همکاری خلیج فارس امروز (یکشنبه) اعلام کرد که در نامه‌ای به دیپلمات ارشد واشنگتن اظهارات وزیر دارایی رژیم صهیونیستی که وجود مردم فلسطین را انکار کرده بود، محکوم کرده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا از واشنگتن خواست تا «مسئولیت‌های خود را در پاسخ به همه اقدامات و اظهاراتی که مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد» به جای آورد.

این نامه را ۶ وزیر خارجه از کشور‌های عربی شورای همکاری خلیج فارس نوشتند و در آن از آمریکا خواستند تا «نقش خود را در دستیابی به راه‌حلی عادلانه، جامع و پایدار» برای مناقشه اسرائیل و فلسطین ایفا کند.

اواخر اسفند ماه سال گذشته «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی تندروی رژیم صهیونیستی که پیشتر در اظهارات خود علیه شهرک «حواره» در جنوب نابلس و درخواست نابودی این شهرک جنجال آفرین شده بود، در جریان سفر به فرانسه اظهارات عجیبی را بیان کرد و مدعی شد که «چیزی به اسم ملت فلسطین وجود ندارد و فلسطینیان نهایتا ۱۰۰ سال است که به وجود آمده‌اند (!)».

پس از آن دولت فرانسه، سفر اسموتریچ به این کشور را تحریم کرده و در جریان این سفر هیچ‌یک از مسئولان دولتی فرانسه با این وزیر تندروی اسرائیلی دیدار نکردند.

در واکنش به این اظهارات وزیر صهیونیست، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت که آن‌ها اظهارات اسموتریچ را «نادرست و عمیقا نگران کننده و خطرناک» دانسته‌اند.

اسموتریچ بخشی از کابینه راست افراطی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر کنونی اسرائیل است که در ماه دسامبر بار دیگر به روی کار آمده است و به تازگی نیز یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفت که روابط آمریکا با رژیم صهیونیستی چند ماه پس از بازگشت نتانیاهو به سمت نخست وزیری در بحرانی‌ترین شرایط قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
تندرو ھای لابی صھیونیست در آمریکا و محافظہ کارانشون اختلاف شدیدی پیدا کردن کہ سران و نمایندگان و سناتورھای آمریکایی در دو حزب عضو این لابی صھیون ھستن و خودشون صیھونیست ھستن
شورای ھمکاری خلیج فارس شکایتش رو پیش خود صھیونیستھا بردہ یعنی از صھیونیست بہ صیھونیستھا شکایت کردہ ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
خیلی خنده دار هست که شکایتشان را بر علیه رژیم موقت صیهونیستی پیش کی بردند!؟
آخرین اخبار