تصمیم نتانیاهو به دوبرابر کردن تلاش برای اصلاحات قضایی

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که مصمم به اصلاحات قانون قضایی است و این تصمیم با واکنش دادگاه عالی مواجه شد.

در حالیکه در سرزمین‌های اشغالی تظاهرات گسترده برای اصلاحات در قانون قضایی و دادن اختیار بیشتر به دادگاه عالی در جریان است، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، از تصمیم خود کوتاه نیامده و اعلام کرد که پیگیری انجام این اصلاحات را دوچندان می‌کند.

به گزارش آکسیوس، سخنرانی نتانیاهو که در آن تاکید کرد اصلاحات در قانون قضایی را متوقف نخواهد کرد، نشان می‌دهد او قصد مصالحه ندارد و با وزیران بسیار افراطی خود همسو است. بنابر اعلام نتانیاهو یکی از عناصر کلیدی این اصلاحات هفته آینده در پارلمان رژیم صهیونیستی (کِنِسِت) به رای گذاشته خواهد شد.

بنیامین نتانیاهو این اظهارات را در روزی انجام داد که سرزمین‌های اشغالی شاهد یکی از بزرگترین اعتراض‌ها بود و ده‌ها هزار صهیونیستی علیه کابینه و طرح اصلاحات تظاهرات کرد ه و برخی از بزرگراه‌های اصلی این رژیم را برای چند ساعت مسدود کردند. رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که «یوآو گالانت» وزیر دفاع آمریکا، در حال آماده شدن برای ارائه یک بیانیه است تا از نتانیاهو بخواهد که به سرعت این قانون را به حالت تعلیق درآورد تا اعتراضات بین نیرو‌های ذخیره ارتش رژیم اشغالگر متوقف شود.

اندکی بعد هم «گالی بهاراو میارا» دادستان کل صهیونیستی در نامه‌ای سرگشاده گفت: «بنیامین نتانیاهو، با اعلام اینکه مستقیم در اقدامات برای تغییر سیستم قضایی کشور دخالت خواهد کرد، اقدامی غیرقانونی انجام داد. او به طور علنی اعلام کرد که قصد دارد حکم دیوان عالی کشور را زیر پا بگذارد و برخلاف نظر مشاور حقوقی دولت عمل کند، این غیرقانونی است و در تضاد با منافع است.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار