نماینده آمریکایی:

آمریکا در حال واگذاری نفوذ جهانی خود به چین است

یک نماینده آمریکا گفت واشنگتن در حال واگذاری نفوذش به چین است و پکن به دلیل میانجیگری گفتگو‌ی صلح در خاورمیانه به «شریک انتخابی» تبدیل شده است.

کن کالورت، عضو جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا پنجشنبه در جلسه استماعی در کنگره گفت: امروز این چین است که میانجیگر مذاکرات صلح در خاورمیانه شده است، نه آمریکا.

به گزارش اسپوتنیک، وی با اشاره به اینکه که چین به یک «شریک انتخابی» در دنیا تبدیل شده است، افزود: آمریکا در حال واگذار کردن نفوذش به چین است.

کالورت با بیان اینکه دلیل کاهش نفوذ آمریکا روشن است، تاکید کرد که برخی از این دلایل شامل تاخیر واشنگتن در نوسازی تسلیحات و عدم انسجام در حوزه صنایع دفاعی است.

این نماینده جمهوریخواه گفت که نوسازی کامل ارتش آمریکا تا سال ۲۰۳۰ و جلوگیری از تلاش چین برای اتحاد با تایوان بسیار دیر است.

وی افزود در حالی که چین بسرعت در حال نوسازی است و برای حمله به تایوان تا پایان دهه جاری آماده می‌شود، دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا نتوانسته است راهبرد ژئوپولیتیک منسجمی در این باره تدوین و اجرا کند.

کالورت اظهار کرد که ضعف دولت بایدن حکومت‌های اقتدارگرا را جسورتر کرده و انتظار می‌رود که بودجه سال مالی ۲۰۲۴ چالش‌هایی را که رفتار تهاجمی چین ایجاد می‌کند، رفع کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۲
چین برعکس شما رفتار میکنه

شما یانکی ها برد و باخت در پیش گرفتین چندساله
مردم منطقه و ب قتل رسوندید با جنگها با تروریسم با تحمیل تحریم ها با غارت منابع

چین برعکس شما رفتار میکنن برد برد

پس بهتره بای بای کنی حتی برنامه تون برد برد شه غیر قابل اعتماد هستین
پاره کردن برجام !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
امریکا الفاتحه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238
۱۲:۱۸ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
جناب آقای کن کالورت. قدر متیقن آنست که امریکا هرگز در عرصه جهانی به نفوذ حداکثری دست نیافته که الآن برای از دست دادنش جیغ بنفش بکشد. بلکه شما با تکیه بر فصاحت وبلاغت در صدد ایجاد آن نفوذ هستید. تجهیزات نظامی برای اداره جهان شرط لازم هست ولی شرط کافی نیست. بلکه مولفه قدرت اداره جهان دایره اش خیلی وسیع تر از دارا بودن تجهیزات نظامیست. پادشاهی حضرت سلیمان بن داوود(علیهما السلام)بر تمام جهان آیا فقط بخاطر دارا بودن تجهیزات نظامی پیشرفته زمان خودشان بود؟ واقع شده. ولی نه فقط وابسته به ملموسات. جناب ایشان از عالم بالا امریه داشتند. اسم اعظم بکند کار خود ای دل خوش باش / که به تلبیس و حیل دیو سلیمان نشود. شما مصداق : نا اهل چون گردکان بر گنبد هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۴ فروردين ۱۴۰۲
به حال کشورهای بی برنامه و ضعیف با اقتصاد پوکیده فرقی نداره متاسفانه. مثل ما
آخرین اخبار