اختصاص ۱۷.۷ هکتار زمین برای راه اندازی میدان میوه و تره‌بار در بروجن

شهردار بروجن گفت: برای راه‌اندازی میدان جدید میوه و تره‌بار، ۱۷.۷ هکتار زمین در جاده بروجن به گندمان در نظر گرفته شد.

حمزه‌علی ولییان اظهار داشت: واگذاری این زمین از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری صورت گرفت و طراحی‌های آن نیز انجام شده است.

وی افزود: جابجایی میدان میوه تره بار کنونی و آغاز عملیات اجرایی و واگذاری زمین مورد نظر فعلی به فعالان این حوزه انجام خواهد شد.

ولییان به فعالیت ۲۰ غرفه در میدان میوه و تره‌بار کنونی بروجن اشاره و اضافه کرد: در میدان جدید میوه و تره‌بار این شهر ۴۴ غرفه به‌همراه امکانات و تجهیزات جانبی مانند انبار، سردخانه، پارکینگ، رستوران، باسکول، نمازخانه و سایر فضا‌های مورد نیاز طراحی و پیش‌بینی شده است.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: تسریع در روند اجرا، تکمیل و بهره‌برداری میدان جدید میوه و تره‌بار بروجن به مشارکت بخش خصوصی نیاز دارد.

گفتنی است؛ میدان میوه و تره‌بار بروجن سال ۱۳۶۵ با ۲۰ غرفه در بلوار بوعلی احداث و راه‌اندازی شد و این میدان هم‌اکنون با قرار گرفتن در بافت شهری مشکلاتی را برای ساکنان بروجن ایجاد کرده و جابه‌جایی آن از ۲۰ سال قبل کلید خورده است.

در این راستا توافق‌های اولیه بین شهرداری بروجن با غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار این شهر انجام شده است و مشکلی در خصوص جابه‌جایی این میدان وجود ندارد.

عرصه میدان کنونی میوه و تره‌بار بروجن متعلق به شهرداری و اعیانی آن متعلق به غرفه‌داران است.

هم‌اکنون افزون‌بر ۲۰۰ نفر به‌صورت مستقیم و بیش از یک‌هزار نفر به‌طور غیرمستقیم در میدان میوه و تره‌بار بروجن مشغول به فعالیت هستند.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار