تغییر شیوه نوبت دهی سنجش نوآموزان در هرمزگان

خانواده‌های کودکان بدو ورود به پیش دبستانی و کلاس اول از این پس می‌توانند بدون مراجعه به مراکز آموزشی نوبت سنجش بگیرند.

محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: تاکنون باید والدین برای تعیین نوبت سنجش نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اول ابتدا به مدرسه مراجعه می‌کردند و سپس نوبت سنجش می‌گرفتند، اما اکنون می‌توانند با مراجعه به سامانه «https://my.medu.ir» نوبت سنجش بگیرند.

او گفت: پدر و مادرها پس از ورود به سایت مذکور و انتخاب نقش والدین، با شماره تلفنی که به نام یکی از والدین است اقدام به ورود به سامانه کنند و پس از احراز هویت و گذراندن مراحل پرداخت و ثبت نام به صورت الکترونیکی، از یکی از مراکز تایید شده نوبت دریافت می‌کنند و در تاریخ مشخص شده برای سنجش به مرکز مورد نظر مراجعه می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به مزایای این روش افزود: بر خلاف سال‌های گذشته دانش آموز، اول سنجش و بعد ثبت نام می‌شود و کودکان از ۳ سال تمام یعنی پیش از شروع پیش دبستانی ۱ و ۲ می‌توانند در سنجش شرکت کنند.

قویدل گفت: از این پس والدینی که کودک ۳ تا ۵ سال دارند می‌توانند در سامانه ثبت نام و نسبت به سنجش کودک خود اقدام کنند.

وی افزود: این تغییر به منظور تشخیص و مداخله به هنگام پزشکی و تحصیلی اجرا شده است و از هم اکنون تا پایان اردیبهشت سامانه آماده نوبت دهی است لذا از والدین درخواست می‌شود تا هرچه سریع‌تر برای تعیین نوبت سنجش، نام نویسی کنند.

امسال در هرمزگان باید ۷۵ هزار کودک در ۴۷ پایگاه، سنجش شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.