السودانی: اجازه نخواهیم داد از خاک عراق برای حمله به ترکیه استفاده شود

نخست‌وزیر عراق در دیدار با رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد اجازه نخواهد داد که از خاک بغداد برای تجاوز به آنکارا استفاده شود.

محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا ضمن قدردانی از اردوغان به خاطر دعوت از وی برای سفر به آنکارا گفت: روابط عمیقی میان دو کشور وجود دارد. بغداداجازه نخواهد داد که از خاک این کشور برای تجاوز به ترکیه استفاده شود.

به گزارش سومریه نیوز، السودانی گفت: مذاکرات جدی و نتیجه‌بخشی با رئیس جمهوری ترکیه داشتیم که طی آن بر تحکیم همکاری در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی متمرکز بودیم.

عراق بر رویکرد ثابت عراق در مخالفت با استفاده از خاک این کشور برای تجاوز به کشور‌های مجاور یا خدشه‌دار کردن حاکمیت بغداد تاکید کرد.

در این دیدار اردوغان نیز از همبستگی عراق با قربانیان زلزله اخیر و کمک‌های ارسال شده از سوی این کشور قدردانی کرد. وی همچنین بر حمایت کشورش از حاکمیت عراق تاکید و ابراز امیدواری کرد که سفر نخست‌وزیر عراق منجر به گسترش روابط دوجانبه در راستای منافع دو ملت دوست شود.

رئیس جمهور ترکیه گفت: از عراق انتظار دارد کشورش را از نیرو‌های حزب کارگران کردستان (پ ک ک) که ترکیه آن‌ها را تروریست می‌خواند پاکسازی کند.

السودانی و هیئت همراه وی روز گذشته وارد آنکارا شدند و مذاکرات گسترده‌ای را با مقامات ترکیه به ریاست اردوغان در آنکارا برگزار کردند. طی این جلسه دو طرف درباره روابط دوجانبه میان دو کشور و برخی مسائل و پرونده‌های مهم و راه‌های گسترش همکاری دو جانبه در زمینه‌های مختلف از جمله آب رایزنی کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
عراق = سرزمین خیانت و دشمنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۲ فروردين ۱۴۰۲
اگر دست روی دست بذاریم عراق و بعدش سوریه هم بر علیه خودمون میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۳ ۰۳ فروردين ۱۴۰۲
مردم منطقه فهمیدن که ایران کمک کننده هستش ونه چپاول گربخاطراین ایران رادوست وبرادرمیدانند
آخرین اخبار