۲۹ اسفند، نماد مقامت ملت در برابر استعمار

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس گفت: روز ملی شدن صنعت نفت نشان دهنده نتایج موفق مقاومت ملت در برابر استعمارگرایان و زورگویان است.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در پیامی سالروز ملی شدن صنعت نفت را تبریک گفت و افزود: تصویب قانون ملی شدن صنعت نفت ایران در روز ۲۹ اسفند سال ۱۳۲۹ نقطه عطفی در تاریخ سیاسی، اقتصادی و مبارزات مردم ایران در راه احقاق حاکمیت خود بر منابع و سرمایه‌های خویش است.

او ادامه داد: این رویداد تاریخی و اجتماعی که ناشی از همبستگی ملی ما بود، نشان داد همدلی و مقاومت یک ملت چگونه می‌تواند نتایج موفقی را در عرصه‌های بین‌المللی در برابر فشار‌های قدرتمندان زورگو و استعمارگران به ارمغان آورد و این امر، کشور ما را به الگویی برای سایر کشور‌های منطقه و جهان برای مطالبه حقوق ملی و نفی استعمار، مبدل ساخت.

نماینده یزد و اشکذر تصریح کرد: صنعت بزرگ نفت با گذر از فراز و نشیب‌های بسیار و تنها به مدد همت و گنجینه ارزشمند خودباوری، دانش، مدیریت و تجربه ایرانی توانست خود را از سلطه بیگانه رهایی بخشد، تا جایی که امروز شاهدیم که این صنعت، قله‌های رفیع افتخار و اقتدار را فتح کرده و نام ایران اسلامی را به نامی آشنا و ماندگار در صنعت انرژی جهان مبدل نموده است.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار