رئیس پلیس راهور استان ایلام خبر داد

طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز در ایلام

رئیس پلیس راهور استان ایلام از اجرای طرح برخورد با تخلفات حادثه ساز به ویژه استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی خبر داد

سرهنگ علی احمد شاوردی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث ترافیکی، طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز خصوصاً استفاده از تلفن همراه در دستور کار ویژه پلیس راهور این استان قرار گرفت.

وی افزود: استفاده از تلفن همراه در هنگام رانندگی یکی از تخلفات حادثه ساز منجر به فوت و جرح می‌باشد که برابر ماده ۱۸۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی استفاده از تلفن همراه و متعلقات آن به هنگام رانندگی ممنوع می‌باشد.

وی بیان کرد: استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی امکان عکس العمل به موقع و مناسب راننده را در پشت فرمان از او می‌گیرد و انجام این تخلف در هنگام رانندگی برای رانندگان خودرو‌های شخصی سه نمره منفی و برای رانندگان ناوگان عمومی و سنگین پنج نمره منفی به دنبال دارد.

وی بیان کرد: در این طرح با تخلفات حادثه ساز دیگر مانند عبور از چراغ قرمز، حرکت بصورت مارپیچ، عبور از محل ممنوع و ... نیز برخود قاطع و بدون اغماض خواهد شد.

وی گفت: رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ضامن سلامتی کاربران ترافیکی می‌باشد و همه باید برابر قانون از آن تبعیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.