آمادگی شهر یزد برای پذیرایی از مسافران با ویژه برنامه «نشاط مومنانه»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: شعار امسال گردشگری نوروزی استان یزد "نشاط مؤمنانه" است و در همه برنامه‌ها به ویژه در ایام معنوی ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: با توجه به تقارن نوروز امسال با ماه مبارک رمضان ویژه‌برنامه‌های از افطار تا سحر تدارک دیده شده است که گردشگران نوروزی یزد می‌توانند از این برنامه‌ها بهره ببرند و لحظات شادی را سپری کنند.

او با اشاره به برگزاری این برنامه‌ها در سه نقطه مهم از شهر یزد گفت: جنگ شبانه در ورودی باغ جهانی دولت‌آباد، برنامه کافه شهدا در مسجد چهل محراب واقع در بافت تاریخی یزد و برنامه‌ای با عنوان از افطار تا سحر در مجموعه تاریخی امیرچقماق برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اظهار داشت: در ایام نوروز ۱۴ بازارچه سفر و ۴۵ بازارچه صنایع‌دستی در یزد راه‌اندازی می‌شود و بالغ‌بر صد راهنمای گردشگری در اماکن گردشگری یزد به‌صورت دو شیفت گردشگران نوروزی را راهنمایی می‌کنند.

آخوندی با پیش‌بینی پیک سفر‌های نوروزی استان یزد تا سوم فرودین ماه، گفت: به‌منظور راهنمایی و مدیریت اسکان مسافران نوروزی سامانه ۰۳۵۳۳۵۲۱ راه‌اندازی شده که در قالب آن مسافران از هر جای کشور می‌توانند نسبت به رزرو اسکان خود در یزد مطمئن شوند و علاوه بر این، هر نوع نیاز خود را نیز از طریق این سامانه دریافت کنند.

او اظهار داشت: همچنین مسافران نوروزی که هر یک از مبادی یزد وارد استان می‌شوند، از طریق سامانه پیامکی مورد خوشامدگویی قرارگرفته و سایت yazd ۱۴۰۲.ir برای راهنمایی در مورد بخش‌های مختلف، به آن‌ها معرفی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.