تشکیل ۷۰۰ حلقه میانی جوانی جمعیت در ۳۱ استان

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: به بهانه رویداد ملی جوانی جمعیت ۷۰۰ حلقه میانی جمعیت با موضوع فرهنگسازی در ۳۱ استان کشور تشکیل شده است.

 حجت الاسلام علی گودرزی افزود: برای این ۷۰۰ نفر گروه با حضور یک رابط استانی، گروه مجازی با عنوان حلقه میانی جمعیت تشکیل و سعی شده است از ظرفیت های جدید استفاده شود.

وی ادامه داد: فعالیت این گروه ها محدود به زمان خاصی نبوده و این مجاهدان ذیل بیانات مقام معظم رهبری سازماندهی می شوند.

دبیر رویداد ملی جوانی جمعیت اظهارداشت: این حلقه های میانی فرهنگ ساز بناست در ایام منتهی به هفته جمعیت با محورهای اعلامی که به زودی اعلام می شود نسبت به اقناع و توجیه عمومی و نخبگانی در سطح شهرستان و استان اقدام کنند.

دبیر جایزه ملی جوانی جمعیت افزود: محتوای لازم جهت گفتگوی چهره به چهره و نحوه مواجهه با عموم برای نجات ایران از پیری جمعیت در اختیار این حلقه ها قرار گرفته است.

حجت الاسلام گودرزی مهمترین هدف از برگزاری این رویداد را رصد وضعیت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت دانست و ضمن اشاره به تشویق و تنبیه های دوران تنظیم خانواده گفت: همانگونه که تشویق بهورزان در دوران تنظیم خانواده در کاهش نرخ باروری موثر بود هم اکنون نیز، این تشویق ها برای افزایش نسل هم موثر است و لذا یکی دیگر از اهداف مهم این رویداد ملی تشویق فعالان در ۷ عرصه ذکر شده قانون است که عبارتند از شرکت های خصوصی، مدیران، مجموعه های دولتی، فعالان مردمی، رسانه، خانواده موفق و نخبگان.

وی افزود: در این عرصه ها بناست از میان ۳۱ استان کشور ۱تا۳ نفر به دبیرخانه ملی جهت شرکت در رویداد ملی معرفی شوند و در نهایت از میان آنها یکنفر مفتخر به دریافت جایزه از دست رئیس جمهور محترم در روز سی اردیبهشت سال ۱۴۰۲ سالروز ابلاغ سیاست های کلی جمعیتی خواهد شد.

به گفته معاون جمعیت قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیت الله الاعظم عج ، به نظر می‌رسد دولت باید در چند سال باقیمانده از پنجره جمعیتی کشور و فرصت کمی که برای باروری زنان دهه شصتی باقیمانده با استفاده از ظرفیت های فرهنگ ساز نرخ باروری را به سطح جانشینی برساند، از تله باروری عبور کند و الا در سیاهچاله جمعیتی خواهیم افتاد.

گودرزی تاکید کرد: هم اکنون برخی استان ها مانند گیلان در تله جمعیتی افتاده اند و نرخ مرگ و میر استان از تعداد موالیدش طی۶ ماهه اول ۱۴۰۱ پیشی گرفته است. اگر امروز برای مساله جمعیت فکری نکنیم و برای علاجش برنامه ریزی نکنیم طی سی سال آینده کل استانها و کشور دچار پیری جمعیت خواهد شد و ۳۰درصد جمعیت کشور سالمند خواهد شد و آن روز دیگر کاری نمی توانیم بکنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار