افزایش سرانه اقامتگاه‌های بوم گردی و گردشگری در تربت جام

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری تربت جام گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های میراث فرهنگی در بحث گردشگری روستایی، حمایت از علاقه‌مندان برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی است.

صابری مقدم رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام گفت: یکی از مهمترین فعالیت‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در بحث گردشگری روستایی، راهنمایی و حمایت از علاقه‌مندان برای ایجاد اقامتگاه‌های بوم گردی با هدف شناخت جامعه روستایی هدف، معیشت، نوع زندگی، هنر‌ها و صنایع دستی، سوغات مناطق است.

او افزود:در همین راستا با اقداماتی که صورت گرفته دو اقامتگاه در روستای هدف گردشگری بزد، یک مورد در حال اخذ مجوز بهره برداری و یک اقامتگاه در وضعیت تبدیل قرار دارد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام ادامه داد: در صورت الحاق قسمتی از اراضی به طرح هادی روستا، یک اقامتگاه دیگر به این مجموعه افزوده خواهد شد. افزون بر این، یک اقامتگاه بوم گردی در روستای تاریخی و گردشگری محمودآباد مراحل نهایی را طی نموده و در حال اخذ مجوز می‌باشد.

صابری مقدم بیان کرد: در روستای لنگر جایگاه عرفانی شاه قاسم انوار، دو اقامتگاه بوم گردی در حال شکل گیری است. همچنین در روستای گردشگری ابدال آباد با مناظر طبیعی چشم نواز، یک اقامتگاه بوم گردی در وضعیت تکمیل قرار دارد.

او تصریح کرد: براساس بخشنامه‌های صادره و عدم موافقت جهادکشاورزی فقط به اماکنی که در داخل محدوده طرح‌های هادی روستایی قرار گرفته، پس از بازدید‌های کارشناسی، مجوز بهره برداری صادر خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت جام تاکید کرد: دارندگان مجوز گردشگری می‌توانند از تسهیلات کم بهره برای ایجاد، تکمیل و تجهیز اقامتگاه‌های بوم گردی استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.