برپایی ۲۵ سیاه چادر عشایری در خراسان رضوی

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: در مسیر‌های ورودی به شهرستان‌های استان و در مراکز تفریحی، فرهنگی و گردشگری تعداد ۲۵ سیاه چادر عشایری با هدف  استقبال از مسافران نوروزی برپا شده است.

محمد حسین جعفری مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: در منطقه عشایری سوم شهرستان درگز در مجاورت سد ابیورد با برپایی بیش از ۶ چادر عشایری از تاریخ ۲۷ اسفندماه تا سوم فروردین ماه مراسم نوروزگاه برگزار می‌شود که عشایر در این مراسم به معرفی مراسم سنتی خود و همچنین بازی‌های بومی محلی و معرفی و عرضه صنایع دستی عشایر می‌پردازند.

او افزود: عشایر علاوه بر ظرفیت و توان اقتصادی در تولید ۱۵ درصد گوشت قرمز استان و در سایر حوزه‌ها از جمله گردشگری و فرهنگی توانمند و دارای پتانسیل بالایی هستند.

مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی از جمله اهداف دیگر برپایی سیاه چادر‌های عشایری را معرفی جامعه عشایری استان، فرهنگ و آداب و سنن و سبک زندگی عشایری دانست.

جعفری بیان کرد: مسافران و گردشگران ضمن استراحت موقت در سیاه چادر‌های عشایری که در مسیر ورودی استان برپا شده است می‌توانند از تولیدات جامعه عشایری که در سیاه چادر‌ها عرضه می‌شود دیدن و خریداری نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.