حضور پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی هامون

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از حضور صد‌ها پرنده در تالاب هامون خبر داد.

داود میرشکار مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان زابل در گشت و کنترل‌های خود از مناطق و زیستگاه‌ها گروهی از پرندگان مهاجر از نوع گونه پلیکان را در زیستگاه‌های تالاب بین المللی هامون مشاهده کردند.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان با وجود زیستگاه‌های متنوع همواره مورد توجه و پذیرای پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بسیاری است.

میرشکار اضافه کرد: یکی از این زیستگاه‌ها تالاب بین المللی هامون می‌باشد که این روز‌ها حضور دسته‌هایی از پلیکان‌ها به این منطقه طی روز‌های اخیر نور امید را در دل این طبیعت روشن کرده است.

میرشکار بیان کرد: پلیکان‌ها، معمولاً پهنه‌های آب شیرین و کم عمق به ویژه تالاب‌ها را به عنوان زیستگاه انتخاب می‌کنند.

وی تصریح کرد: پلیکان، پرنده‌ای اجتماعی است و به صورت گروهی دیده می‌شود، این گونه یکی از گونه‌هایی است که برای زمستان گذرانی به زیستگاه‌ها استان مهاجرت می‌کنند.

میرشکار تصریح کرد: این گونه، در فهرست پرندگان تحت حمایت و حفاظت محسوب و دارای ارزش حفاظتی است، از مهمترین عوامل تهدید کننده این پرنده، می‌توان به از دست دادن و تخریب و تغییر کاربری زیستگاه‌ها، شکار و صید و ناامنی ناشی از فعالیت‌های صیادی و گردشگری اشاره کرد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشکر از تمامی دوستداران حیات وحش استان از آن‌ها درخواست کرد با توجه به شرایط حاکم بر تالاب‌های بین المللی هامون ضمن حفظ و حراست از پرندگان مهاجر از هرگونه شکار و صید پرهیز و هرگونه مراتب تخلف را با شماره ۳۳۴۱۷۱۶۳ و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.