کاشت ۱۵۰ هزار اصله نهال در مناطق عشایری خراسان‌شمالی

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: کاشت ۱۵۰ هزار اصله انواع نهال جنگلی و سازگار با آب و هوای منطقه در مناطق عشایری استان آغاز شد.

رضا روشن ضمیر گفت: برنامه ریزی شده است که خانواده‌های عشایری استان در مدت پنج سال آینده ۱۵۰ هزار اصله انواع نهال‌های جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی استان کشت کنند.

او گفت: زرشک، فندق و بادام وحشی از جمله گونه‌های جنگلی است که در اراضی و مراتع استان کشت می‌شود.

مدیرکل امور عشایری خراسان شمالی گفت: ۳۰ هزار نفر عشایر استان در قالب پنج هزار و ۳۵۰ خانوار در مناطق عشایری سکونت دارند که برنامه ریزی شده به ازای هر یک نفر جمعیت عشایری یک اصله درخت در عرصه‌های منابع طبیعی این خطه کشت شود.

او گفت: "هر عشایر یک نهال" شعار خانوار‌های عشایری استان در سال جاری است و تلاش می‌کنیم تا این مهم به فرهنگی پایدار تبدیل شود.
سهم خراسان شمالی سالانه کاشت چهار میلیون اصله نهال در قالب طرح ملی "کاشت یک میلیارد درخت" است که با همکاری سازمان‌ها، تشکل‌های مردمی و صنایع آغاز شده است که بخشی از این پویش بر عهده عشایر است.

عشایر خراسان شمالی ۷۰۰ هزار واحد دامی در اختیار دارند و ۹۰ درصد درآمد آنان وابسته به دام است و مابقی از از محل تولید صنایع دستی، جمع آوری گیاهان دارویی و زراعت و باغداری تامین می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.