ساز سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی کوک شد

سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی" تارآوا" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان آغاز به کار کرد.

سومین جشنواره موسیقی مقامی " تارآوا" در ۳ بخش تک نوازی، گروه نوازی و بخشی گری به دبیری "حسن تایانلو" فعالیت خود را به طور رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از امشب آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، در آیین افتتاحیه این جشنواره که با حضور جمعی از هنرمندان موسیقی مقامی، پیشکسوتان این عرصه همراه بود، از پوستر سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی "تارآوا" نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شیروان، رونمایی شد.

هم چنین، در این رویداد هنری هنرمندان در گروه‌های مختلف هنری به روی صحنه رفتند و بار دیگر توانایی‌ها و ظرفیت‌های موسیقی اصیل مقامی را به تصویر کشیدند.

 در این مراسم از ۲۲ پیشکسوت موسیقی مقامی استان به پاس سال‌ها تلاش و فعالیت در عرصه موسیقی مقامی تقدیر به عمل آمد.

حسین دنیا گرد، مهدی گوهری، مهدی رستمی، خسرو حداد، حسین سلامتی، جعفر رحمانی، سیاوش مهرو، محمد رضا شاهمرادی، حبیب ا... حدادیان، فرامرز رستمی، رجبعلی اسلامی، نایبعلی صحرا روشن، حسین، ولی نژاد، آنامراد رستگاری، روشن گل افروز، قاقا زرندی، خان محمد آدینه پور، عیسی قلی پور، حسین عزیزی پور، شیرویه مقدم، محمد رحیم آدینه پورو جعفر بهرامی در زمره هنرمندانی بودند که لوح یادبودی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به یادگار گرفتند.

 شرکت کنندگان در سومین جشنواره موسیقی مقامی خراسان شمالی اردیبهشت ماه سال آینده، با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

 بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های فرهنگی، هنری، قرآنی و... استان خراسان شمالی در محل سالن ورزشی دانشکده انقلاب اسلامی بجنورد و حضور در آیین افتتاحیه جشنواره موسیقی مقامی در مجتمع فرهنگی و هنری غدیر شهرستان شیروان از برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است، همچنین بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی و هنری بجنورد و موزه هنر‌های معاصر بجنورد از دیگر برنامه‌های سفر استانی وزیر فرهنگ به خراسان شمالی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.