خاش، آماده خدمات دهی به مسافران نوروزی شد

فرماندار خاش گفت: تمهیدات لازم برای ارایه خدمات شایسته به مسافران نوروزی و مردم این شهرستان در ایام تعطیلات عید باستانی نوروز اندیشیده شده است.

صاحب گل صالحی گفت: در دومین نشست اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان خاش به منظور آمادگی برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ وظایف کمیته‌های تخصصی تشریح و بر ضرورت خدمت رسانی به مردم و مهمانان نوروزی تاکید شد.

صالحی هدف از تشکیل ستاد اجرایی خدمات سفر را توسعه گردشگری داخلی و ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران برشمرد.

وی بیان کرد: مدیریت یکپارچه، سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و نظارت بر انجام تمامی فعالیت‌های مرتبط با سفر‌های نوروزی و ایجاد نشاط اجتماعی و انجام سفر‌های ایمن و مسئولانه از جمله اهداف دیگر برپایی ستاد اجرایی خدمات سفر‌های نوروزی ۱۴۰۲ است.

فرماندار خاش اظهار کرد: تشکیل ستاد‌های فرعی در بخش ها، نظارت بر نحوه توزیع و قیمت کالاها، بازدید از رستورانها، استقرار و آماده باش پایگا‌های اورژانس و هلال احمر، تعیین کشیک‌ها و تجهیز مدارس به منظور اسکان مهمانان نوروزی، راه اندازی کمپ و برپایی سیاه چادر (گدام) برای اسکان مسافران و آماده سازی مساجد بین راهی با همکاری و هماهنگی اعضای ستاد تسهیلات نوروزی از جمله موارد مصوب و مورد تاکید در نشست اعضای ستاد تسهیلات خدمات سفر خاش است.

فرماندار خاش در ادامه بر ضرورت معرفی آداب و رسوم شهرستان به مسافران نوروزی، پذیرایی از مسافران، اجرای موسیقی سنتی و ایجاد جاذبه­‌های تفریحی از جمله امکان عکس گرفتن با پوشاک سنتی در محل سیاه چادر‌ها و ایجاد شادی و نشاط در مسافران نوروزی را از دیگر اهداف برپایی این سیاه چادر‌ها (گدام) و کمپ‌های گردشگری تاکید کرد.

همچنین مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان خاش و تفتان نیز در نشست هماهنگی اجرای برنامه‌های سلامت نوروزی گفت: تمهیدات لازم برای تامین سلامت مردم و مسافران اندیشیده شده است.

محمود کردی در این جلسه به تکریم ارباب رجوع و احساس مسئولیت بیش از پیش همکاران و پرسنل بهداشتی و درمانی در این ایام با توجه به افزایش جمعیت و مراجعین مراکز بهداشتی درمانی شهرستان تاکید کرد.

وی در ادامه به ضرورت آمادگی هر چه بیشتر تمامی امکانات و پرسنل بهداشتی و درمانی اشاره کرد و افزود: با توجه به مسافرپذیری این شهرستان در تعطیلات نوروز که منجر به افزایش جمعیت در شهرستان می‌شود باید تمهیدات و آمادگی لازم و کافی مخصوصاً در اورژانس بیمارستان اندیشیده شود و تمامی مراکز خدمات جامع سلامت در ایام نوروز همانند روز‌های عادی در ساعات اداری ارائه خدمت می‌نمایند تا بتوانیم خدمات مناسب و به موقع جهت رضایتمندی بیش از پیش به مسافران و مردم ارائه دهیم.

دکترکردی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر مراجعات در این تعطیلات به اورژانس خواهد بود باید این واحد از نظر پرسنل و تجهیزات آمادگی کامل داشته و در زمان بسیار اندکی با توجه به برنامه ریزی‌هایی که از نظر پرسنل و تجهیزات برای این ایام اندیشیده شده است به همشهریان و مسافران ارائه خدمت گردد.

وی بیان کرد: واحد سلامت محیط و کار نیز در این برهه زمانی با تشدید نظارت‌ها از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذائی در راستای سلامت مسافران و مردم عزیز اقدام نمایند.

دکترکردی تصریح کرد: سلامت مردم و ارائه خدمات به بیماران اولویت مهم و اصلی شبکه بهداشت بوده و در این راستا تمامی پرسنل با تمام توان خود تلاش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.