از تقویت تاثیر واکسن با خواب شبانه تا انجام انواع کار‌ها در فضا توسط ربات‌های قابل تنظیم

اگر موفق به رصد اخبار علمی و پزشکی نشده‌اید، در این بسته برترین اخبار علمی‏، پزشکی و فناوری از نگاه کاربران را دنبال کنید.

اگر موفق به رصد اخبار سرویس علمی و فناوری نشده‌اید، در ادامه لینک خبر‌های پربازدید از نگاه کاربران را برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

آیا هوش مصنوعی می‌تواند به مریخ نورد‌ها در جست و جوی حیات کمک کند؟
اخترشناسان در تازه‌ترین مطالعات خود در تلاش هستند با استفاده از هوش مصنوعی روند جست و جوی حیات در مریخ را سرعت بخشیده و کارآمدتر کنند.

پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه خواجه نصیر
دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی اعلام کرد که در مقطع دکتری سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ برگزیدگان علمی را بدون آزمون پذیرش می‌کند.

افزایش ابتلا به کرونا با رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی/ روند صعودی شناسایی بیماران در کشور
معاون درمان وزارت بهداشت گفت:سیر بیماری کرونا افزایشی شده است و مردم باید زدن ماسک به خصوص در فضا‌های بسته را جدی بگیرند.

ارتباط بروز سرطان روده بزرگ با مصرف یک داروی رایج ضدتهوع
فرزندان زنانی که در دهه ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ از یک داروی رایج ضدتهوع برای بارداری استفاده کردند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ قرار دارند.

انتخاب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان پروژه برتر اتحادیه بین‌المللی ارتباطات
در بخش نهایی داوری پروژه‌های دولت الکترونیک مسابقات اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی، اتحادیه بین المللی ارتباطات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند را یکی از پروژه‌های برتر در حوزه دولت الکترونیک انتخاب کرد.

تقویت تاثیر واکسن با خواب شبانه
محققان معتقدند خواب خوب شبانه موجب تقویت عملکرد بهتر واکسن می شود.

انجام انواع کار‌ها در فضا توسط ربات‌های قابل تنظیم
ربات‌های قابل تنظیم جدید را می‌توان برای کار‌هایی که در فضا انجام می‌شود، در پیکربندی‌های مختلف کنار هم قرار داد، ترکیب کرد و مطابقت داد.

پیام تسلیت وزیر آموزش و پرورش برای درگذشت محمدجواد محبت
وزیر آموزش و پرورش در پی درگذشت محمد جواد محبت، شاعر و نویسنده آیینی پیام تسلیتی صادر کرد.

استفاده از کیسه‌های فیلتردار موجب کاهش عوارض تزریق خون شد
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: در سال ۱۴۰۱ توانستیم برای تمامی بیماران نیازمند به دریافت خون مکرر، از کیسه‌های فیلتردار استفاده کنیم.

موافقت با درخواست مهمانی دائم ۷۴۳ دانشجوی دختر
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد آمار نقل و انتقالات دانشجویان به دلیل ازدواج، بارداری و میهمانی دائم دانشجویان دختر را در ترم جدید اعلام کرد.

سوءاستفاده متا از داده‌های شهروندان هلندی
در دادگاهی مربوط به یک شکایت دسته جمعی در هلند، مشخص شد شاخه متا در اروپا به طور نامناسب از داده‌های خصوصی شهروندان هلندی استفاده کرده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار