عمیق‌تر شدن بحران در رژیم صهیونیستی با تصویب قانون مصونیت نخست وزیر

ناظران امور رژیم صهیونیستی تاکید کردند تصویب قانون مصونیت نخست وزیر در کنست، بحران رژیم اشغالگر را تشدید خواهد کرد.

کنست رژیم صهیونیستی، در خوانش اولیه پیش نویس قانون مصونیت نخست وزیر را در مقابل دیوان عالی رژیم اشغالگر تصویب کرد.

مخالفان صهیونیستی این مرحله را ”نخستین گام‌های کودتای قضایی“ توصیف می‌کنند، اما هواداران آن را ” اصلاح قضایی“ می‌خوانند. (این قانون) از خوانش اولیه کنست عبور کرد کنست با اکثریت آرا در این دور به مصونیت نتانیاهو در مقابل دادگاه رای (مثبت) داد و فردی که متهم به فساد است توانست در جایگاه خود به عنوان نخست وزیر باقی بماند و دیوان عالی دیگر اساسا قدرت برکناری او را ندارد.

قانونی که برای گذار از این مرحله به دو دور یا خوانش دیگر نیاز دارد، بحران رژیم اشغالگر را بیشتر می‌کند و آن را به پیچ خطرناک تری سوق می‌دهد بنابراین نتانیاهو توانست برای خود در مقابل دیوان عالی مصونیت کسب کند.

نهاد ابوغوش، مدیر مرکز پژوهش‌های المسار در این خصوص گفت: هدف نتانیاهو از تدوین قانون مصونیت، مشخص است، یعنی فرار از محاکمه، بازجویی و زندان و اینکه وی می‌خواهد به کمک افراد وابسته به خود و اکثریت حاضر در کنست و ارتباط با رئیس (کنست)، بر روی امکان معامله و قراردادی که بتواند او را از زندان رهایی بخشد قمار کند.

”اصلاح قضایی“ یا ”کودتا علیه دستگاه قضا“ به معنای تغییر کامل رژیم صهیوینستی است که دیکتاتوری در رژیم اشغالگر را تقویت می‌کند و باعث می‌شود احزاب افراطی این رژیم بر مفاصل حکومت کنترل داشته باشند بدون آنکه دیوان عالی که صهیونیست‌ها به نقش آن در کنترل نظام بر اساس دکترین تفکیک قوا و نظارتی که انجام می‌دهد افتخار می‌کردند، دخالتی داشته باشد بر این اساس در ساعت‌های آینده مخالفان با هدف فشار حداکثری برای جلوگیری از کودتای کامل قضایی که نتانیاهو و هوادارانش برای رسیدن به آن برنامه ریزی می‌کنند تظاهرات خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار