برگزاری سومین جشنواره شکر سرخ فردا در بهنمیر

سومین جشنواره شکر سرخ فردا در شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از گفت: سومین جشنواره شکر سرخ فردا پنجشنبه ۲۵ اسفند در شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

او افزود:این جشنواره به همت شهرداری و شورای شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

برزگر با توجه به برگزاری آیین نوروزخوانی، موسیقی محلی، غرفه‌های صنایع‌دستی و سوغات و برنامه‌های تفریحی و سرگرمی در حاشیه این جشنواره، گفت: نیشکر یکی از محصولات کشاورزی اصیل شهر بهنمیر است که به دلیل کشت بالای نیشکر در بهنمیر و روستا‌های اطراف آن و همینطور مرغوبیت اراضی آن، به برندی برای شهر و همینطور شهرستان بابلسر تبدیل شده است.

او با اشاره به پخت شکر سرخ و سایر فرآورده‌های نیشکر در این جشنواره، افزود: این محصول به اعتقاد کارشناسان تغذیه و صاحب نظران طب سنتی، خاصیت دارویی قابل توجهی دارد و به طور حتم از دید کارشناسان گردشگری سلامت نیز دور نخواهد ماند.

برزگر با بیان اینکه مازندران در سال آینده میزبان برگزاری جشنواره گردشگری سلامت کشور خواهد بود، گفت: تمامی ظرفیت‌های گردشگری استان به ویژه ظرفیت‌های کشاورزی که به طور مستقیم در سلامت مردم نقش دارند در این جشنواره معرفی شده و برای پتانسیل‌های شاخص مازندران در کشور برندسازی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.