مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر:

بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از آبراه اروند خارج می شود

آقای اسعدی از دریافت مجوز برای خارج سازی بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از آبراه اروند خبر داد.

نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر در نشست خبری گفت : پس از پیگیری های صورت گرفته با سازمان بنادر کشور مجوزی در خصوص خارج سازی بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از آبراه اروند صادر شد و بندر خرمشهر عملیات اجرایی این پروژه را انجام خواهد داد.

او عملیات خارج سازی مغروقه ۱۵۴ متری خانیان را دشوار و دارای ریسک فراوان و زمان بر خواند به گونه‌ای که پیش بینی می‌شود روند اجرای آن یک تا ۲ سال طول بکشد.

به گفته آقای اسعدی این مغروقه عرض آبراه اروند را تا حد زیادی مسدود کرده و با وجود ایجاد مشکل برای تردد شناور‌های ایرانی و تامین اعتبار لازم برای انجام خارج سازی آن از سال ۱۳۹۸ به دلیل دعوای حقوقی میان سازمان بنادر کشور و شرکت پیمانکار متوقف شده بود.

این مسئول گفت: از آغاز امسال تاکنون ۱۸۴ مغروقه در منطقه خارج سازی شده که ۵۵ عدد از آن‌ها در طول رودخانه کارون بود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر از آماده بهره برداری بودن ۲ پروژه اطفای حریق و آب شرب بندر خبر داد و پروژه‌های احداث ساختمان چندمنظوره کوی بندر و ساختمان مرجع دریایی را در از جمله طرح‌هایی خواند که در آینده‌ای نزدیک افتتاح می‌شوند.

این مسئول با بیان در حال اجرا بودن پروژه‌های عمرانی به مبلغ ۶۷۲ میلیارد تومان گفت: امسال ۱۸۰ میلیارد تومان نیز در بخش خصوصی بندر خرمشهر سرمایه گذاری شده است.

او همچنین از برگزاری پنجمین کنسولی ایران و کویت و توافقات صورت گرفته میان این ۲ کشور بر اساس کنوانسیون‌های بین المللی نیز خبر داد که تجهیز سیستم ایمنی محل تردد شناور‌ها به مقصد کویت، رفع ممنوعیت تردد شناور‌های چوبی و فایبرگلاس در این مسیر و برقراری سه نقطه تماس کشور از بنادر خرمشهر، امام و بوشهر با سه بندر کویت بخشی از موضوعات مورد توافق است.

آقای اسعدی با اشاره به در پیش رو بودن ایام نوروز، آغاز گردشگری آبی در خرمشهر همزمان با سراسر کشور را ۲۵ اسفندماه اعلام کرد و به اقدامات اندیشیده شده برای ایمنی بیشتر و رعایت استاندار‌های لازم سفر‌های دریایی میهمانان نوروزی در این ایام تاکید کرد.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این اداره نیز گفت: پروژه آسفالت کشی با اعتبار ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان به محض جذب اعتبار در قالب سه مرحله عملیاتی در این شهرستان کلید می‌خورد.

بنا به اظهارات او این پروژه عمرانی از درب سنتاپ تا مسیر منتهی به میدان مقبل و از پل جدید تا میدان ظفر را شامل می‌شود و تغییر مبلمان شهری نیز از دیگر بخش‌های این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.