فوت ۲۶ نفر و مصدومیت ۴۳۶۸ در حوادث چهارشنبه سوری/ ۳ دستگاه آمبولانس در تهران آسیب دیدند

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در چهارشنبه سوری امسال به ۳ دستگاه آمبولانس در تهران آسیب وارد شده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در حوادث ناشی از چهارشنبه سوری امسال رشد ۲۲ درصدی مصدومان  را داشتیم  و ۴۳۶۸ نفر مصدوم شده اند  که  ۳۵۵۷ در ۲۳ اسفند مصدوم شده اند و ۸۱ درصد حوادث در دیروز رخ داده است که در پی آن  ۲۶ نفر فوت کرده اند.

میعادفر بیان کرد: ۴۴ درصد آسیب دیدگان ۶ تا ۱۸ سال بوده اند و ۶۶ درصد مصدومان ار مواد محترقه استفاده کرده و یک درصد از نیروهای امدادی مصدوم شده اند.

به گفته وی، بر اثر بروز حوادث ناشی از چهارشنبه سوری و انفجار مواد محترقه از اول صبح تا به این لحظه ۱۴۲۸ مورد آسیب به چشم، ۸۹۳مورد سوختگی و ۲۲۹ قطع عضو داشته ایم.

او گفت: بیشترین تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه سوری تا به این لحظه مربوط به استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، همدان، قزوین است.

میعاد فر در خصوص تمهیدات تورژانس برای تعطیلات نوروز گفت: در حال حاضر ۵۷۰۰ دستگاه دستگاه برای تصادفات و مراسم های خاص تعداد ۶۸ دستگاه اتوبوس آمبولانس داریم و ۳۷۰ موتور لانس و ۳۱۷۰پایگاه در کشورداریم.

انجام سالیانه پنج میلیون ماموریت در کشور / سالیانه ۱۷ تا ۱۸ میلیون تماس با اورژانس گرفته می شود

به گفته وی در حال حاضر ۵۱ پایگاه هوایی بالگرد اورژانس و یک پایگاه هواپیمای بال ثابت در کشور راه اندازی شده است. در جزیره قشم و هرمز اورژانس دریایی داشته و به زودی در ابوموسی نیز اورژانس دریایی اش را اندازی خواهد شد.

میعادفر افزود: به دلیل شروع ماه رمضان در ایام عید بیشترین تراکم سفر در چند روز اول خواهد بود و در پی آن بیشترین آسیب ها در ۳۰ کیلومتری شهرها اتفاق می افتد که تهمیدات لازم در نظر گرفته شده است.

او افزود: سالیانه بین ۱۷تا ۱۸ میلیون تماس داشته و پنج میلیون ماموریت در کشور انجام خواهد شد. در مرحله اول تلفن مزاحمان تلفنی مسدود و در مرحله بعد به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

به گفته او  در سال جاری شش پایگاه اورژانس هوایی افتتاح و ۲۰ دستگاه آمبولانس به تعداد دستگاه های قبلی اضافه کرده ایم و این آمبولانس ها در ایام اربعین بسیار مفید بود.

هزار دستگاه آمبولانس برای سال آینده خریداری می شود

میعادفر  گفت: برنامه ریزی برای خرید ۳۵۰۰ دستگاه آمبولانس انجام شده است. هزار دستگاه آمبولانس برای سال آینده خریداری می شود و به نظر می رسد در پایان سال بعد یا در سال ۱۴۰۳ آمبولانس ها به دست اورژانس برسد. دولت اجازه داده تا از ظرفیت خیرین برای واردات آمبولانس استفاده می شود و یک سوم هزینه خرید آمبولانس وارداتی کاهش پیدا می کند.

او افزود: ۳۷۵۰نفر از حذب نیروی وزارت بهداشت سهم فوریت های پزشکی اورژانس در سراسر کشور خواهد بود و بخشی از کمبود نیروی ما را جبران می کند. محروم ترین شهر کشور در حوزه فوریت های پزشکی برای تهران است. یک میلیون ماموریت در تهران انجام می شود.

او بیان کرد: ۳۰۰ پایگاه استان تهران یک پنجم ماموریت های کشور را انجام می دهد.فضای فیزیکی برای پایگاه های اورژانس تهران نداریم.

میعادفر  گفت: هر تکنسین اورژانس در تهران روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ ماموریت انجام می دهد.در حال حاضر چهار پایگاه بانوان داشته و بزرگترین موضوع فضای فیزیکی است و ۲۰۰ دانشجوی خانم در حال فارغ التحصیلی از دانشگاه هستند و به زودی طرح شان را در اورژانس سپری خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.