ضرورت هم افزایی دستگاه فرهنگی برای مقابله با جنگ ترکیبی و شناختی دشمن

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: برای مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمن و صیانت از باور‌های دینی و اعتقادی، ضمن تقویت و افزایش اقدامت فرهنگی موثر و جریان آفرین، هم افزایی و انسجام دستگاه‌های فرهنگی ضروری است.

سید محمد حسین بلاغی با اشاره به توصیه‌های اکید مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت تغییر در ساختار فرهنگی کشور گفت: مقام معظم رهبری در توصیه‌های متعدد، تغییر انقلابی و ضرورت تغییر انقلابی ساختار فرهنگی کشور را ضروری اعلام کرده اند.

او افزود: تغییر انقلابی در ساختار فرهنگی کشور باید مجاهدانه، دغدغه‌مند و تحول آفرین باشد و در زندگی فردی و جمعی قابل ملموس شود.

او تصریح کرد: رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز مبتنی بر ایجاد تشکل‌های مردمی است و سعی می‌کنیم در همه پهنه‌ی جغرافیایی استان همراه هنرمندان و اصحاب فرهنگ که پای کار انقلاب هستند باشیم و زمینه را برای نقش آفرینی آنان فراهم نماییم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به کارگروه‌های ایجاد شده در شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این کارگروه‌ها شامل ۶ کارگروه اصلی رصد و پیگیری مصوبات شورا، کارگروه رصد تحولات فرهنگی، کارگروه افکار سنجی و رصد شاخص‌های عمومی، کارگروه امور دینی فرق و مذاهب، کارگروه تخصصی تعلیم و تربیت، کارگروه فرهنگ هنر و رسانه، کارگروه امور اجتماعی و زنان وخانواده و کارگروه حوزه اقتصاد فرهنگ است که در شهرستان‌ها نیز فعال خواهد شد.

حجت الاسلام رشتبری امام جمعه آذرشهر نیز در این نشست با اشاره به راه اندازی مسجد دانش آموزی در آذرشهر برای اولین بار در استان گفت: در مسجد دانش آموزی آذرشهر اقدامات تربیتی، تعلیمی، آموزشی و فعالیت‌های دینی مذهبی موثری صورت می گیرد و اقدام بزرگی برای تعلیم و تربیت دینی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.