کرمانشاه خاستگاه اسب کرد

سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه به ظرفیت‌های اسب کرد در استان اشاره کرد و گفت : کرمانشاه خاستگاه این نوع از اسب است و می‌توانیم اشتغالزایی خوبی از آن داشته باشیم.

منوچهر حاتمی سرپرست ورزش و جوانان استان کرمانشاه در مجمع انتخاباتی ریاست هیات سوارکاری استان کرمانشاه، از اسب و پرورش اسب به عنوان یک صنعت پردرآمد یاد کرد و گفت : از آنجایی که بیش از ۴۰ رسته شغلی در صنعت اسب وجود دارد، بنابراین امروزه کشور‌های مختلفی در دنیا روی این صنعت کار می‌کنند.

وی به وجود هشت هزار راس اسب کرد در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر اکثریت اسب‌های موجود در استان را اسب‌های کرد تشکیل می‌دهند، اسب اصیل و بومی این منطقه که می‌تواند اشتغالزایی خوبی را به همراه داشته باشد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر بعد درآمدزایی، سوارکاری و مسابقات مربوط به آن عاملی برای ایجاد شور و نشاط در بین مردم و بویژه جوانان است.

وی با بیان اینکه دین اسلام هم به این ورزش نگاه مثبتی دارد، گفت: براین اساس و باتوجه به ظرفیت خوبی که در حوزه اسب در استان داریم، حمایت‌هایی را از این رشته خواهیم داشت.

حاتمی با اشاره به برگزاری مجمع انتخاباتی این هیات پس از ۹ ماه اداره با سرپرستی، اعلام کرد: باتوجه به اینکه این هیات تعیین تکلیف شده، بنابراین از رئیس هیات می‌خواهیم که همه ظرفیت‌ها را بکارگیری کند.

وی تاکید کرد: هیات سوارکاری استان باید در جهت توسعه این رشته با همدلی و همراهی اعضا قدم‌های بیشتری بردارد.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه بر لزوم برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه داوری و مربیگری، فعال کردن شهرستان‌ها و برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها در هیات سوارکاری استان کرمانشاه تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: کار‌های هیات سوارکاری کرمانشاه طی ۹ ماه گذشته به دلیل نبود رئیس روی زمین مانده است، برای همین باید تلاش مضاعفی را در این هیات بکار گرفت تا کار‌ها طبق روال انجام گیرد و پیشرفت بیشتری داشته باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.