کمیته بهداشت و سلامت مشهد به زائران در ایام نوروز ۱۴۰۲ خدمت رسانی می‌کند

۵ پایگاه مراقبت مرزی از جمله فعالیت ۷ مرکز منتخب کووید برای نمونه‌گیری رایگان در مشهد در ایام نوروز ۱۴۰۲ فعال شد.

علی غلامپور، رئیس مرکز بهداشت ثامن در مشهد در نشست خبری تبیین برنامه‌ها و خدمات حوزه سلامت به زائران و مجاوران که در مجتمع بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد گفت: برای ارائه خدمات همه‌جانبه به زائران و مسافران ۱۲ کمیته در فرمانداری تشکیل شده که کمیته بهداشت و سلامت خدمات شهرستان مشهد نیز یکی از این کمیته‌ها است.

وی عنوان کرد: سه ایستگاه استقبال از زائر، سلامت و نظارت و بازرسی در نظر گرفته شده است. مسئولیت ایستگاه استقبال از زائر با شهرداری است اما نیروهای ما نیز مستقر هستند و کنترل فشار خون و قند خون و ارائه مشاوره را انجام می‌دهند.

غلامپور افزود: در زمینه ایستگاه سلامت، ۴ ایستگاه در ۴ محور مشهد برقرار شده که پزشک و مراقبت سلامت یا پرستار به صورت شبانه‌روزی حضور دارند و ویزیت بیماران، واکسیناسیون کرونا، کنترل قند و فشار خون و درمان‌های سرپایی را انجام می‌دهند. این خدمات از ۱۵ اسفند شروع شده که تاکنون به ۱۶۴۸ نفر از زائران خدمات ارائه دادند.

رئیس مرکز بهداشت ثامن گفت: ریاست ایستگاه‌های نظارت و بازرسی با اداره صمت بود.

غلامپور با اشاره به اینکه خطر کرونا جدی است گفت: ۷ مرکز منتخب کووید را فعال کردیم تا به صورت رایگان نمونه‌گیری انجام داده و خدمات ارائه دهند. برای رسیدگی به مادران باردار نیز فعال هستیم. مراکز مشاوره ازدواج و انجام آزمایشات را تعطیل نکردیم. ۵ آزمایشگاه اطراف مشهد به صورت شبانه‌روزی فعال خواهند بود. ۵ مرکز را به منظور نمومه‌گیری کف پا برای بررسی تیروئید نوزادان که انجام به موقع آن مهم است، فعال کردیم.

رئیس مرکز بهداشت ثامن گفت: ۵ پایگاه مراقبت مرزی نیز در استان فعال هستند که یکی از پایگاه‌ها در فرودگاه هاشمی‌نژاد است. این پایگاه‌ها ۲۴ ساعته فعال هستند و تمام اتباع را به خصوص در زمینه فلج اطفال، سرخک و سرخچه مورد بررسی قرار می‌دهند. از ۱۵ اسفند تا روز گذشته ۱۸۰۰ مورد تزریق واکسن انجام شده است.

غلامپور افزود: ۴۴۱ نفر در قالب ۱۳۶ تیم در استان و ۲۶۷ نفر در مشهد از همکاران بهداشت محیط در زمینه بازرسی و نظارت فعال هستند که حضور آن‌ها از ۲۹ اسفند تا ۲ فروردین پررنگ‌تر خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار