سوریه برای مذاکره با ترکیه شرط دارد

بنابر اعلام رسانه ها دمشق به دنبال دریافت ضمانت از آنکارا برای عقب نشینی از اراضی سوریه است.

به گزارش روزنامه الوطن، دمشق برای تعیین زمان نشست چهارجانبه شروطی را تعیین کرده که برگزاری این نشست منوط به تحقق این شرایط است.

 در این گزارش آمده است که سوریه به دنبال گرفتن ضمانت‌هایی از جانب ترکیه برای اعلام دستور کار عقب‌نشینی از اراضی سوریه و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی است.

با وجود ادعای رسانه‌های ترک مبنی بر برگزاری این نشست در روز‌های ١۵ و ١۶ ماه جاری، معاون وزیر خارجه روسیه از تلاش مسکو برای مهیا شدن شرایط این نشست خبر داد.

در ماه دسامبر، روسیه میزبان اولین دور از گفتگو‌های وزرای دفاع ترکیه و سوریه طی ۱۱ سال گذشته بود.

ترکیه که قبل از بحران سوریه، روابط نزدیکی با دمشق داشت، پس از آن در کنار معارضان با بشار اسد رئیس جمهور سوریه قرار گرفت و از آن زمان روابط ترکیه با سوریه بدتر شده است. با این حال، در هفته‌های اخیر دو طرف و همچنین برخی رسانه‌ها از احتمال عادی سازی تدریجی صحبت کرده اند.

برای حل اختلافات بین آنکارا و دمشق، نشست وزرای خارجه روسیه، سوریه و ترکیه برنامه ریزی شده بود و در ماه ژانویه، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه پیشنهاد داد که چنین نشستی در اوایل فوریه برگزار شود.

پس از آن، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اذعان کرد که ایران می‌تواند به مذاکرات سطح بالای برنامه ریزی شده بین ترکیه، روسیه و سوریه بپیوندد.

کار برای تشکیل نشست چهارجانبه وزرای خارجه فدراسیون روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در حال انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار