بانک‌های لرستان پرداخت وام ازدواج را تسهیل کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بانک‌های این استان باید پرداخت وام در حوزه فرزندآوری و ازدواج را با هدف افزایش جمعیت تسهیل کنند.

مجید منعمی در قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: لرستان در پرداخت تسهیلات فرزندآوری نسبت به سایر استان‌های کشور آمار قابل توجهی ندارد و در این حوزه عقب هستیم.

وی گفت: بازرسی‌ها باید این موضوع را به عنوان مساله ویژه رصد کنند و شورای هماهنگی بانک‌ها نیز آمار پرداختی را بصورت هفتگی گزارش کند.

منعمی ادامه داد: دولت در خصوص درمان ناباروری مصوباتی دارد و تسهیلات و کمک‌های بلاعوض پرداخت می‌کند بنابراین باید تبلیغات میدانی با کمک شهرداری‌ها در سطح شهر صورت گیرد تا مردم مطلع و از این خدمات بهره‌مند شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهار کرد: جوانی جمعیت جزو موضوعات اساسی و کلیدی کشور می‌باشد بنابراین رصد و اجرای مصوبات جلسات از اولویت‌های نظام و پیگیری آن ضروری است همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز مکلف به انجام آن هستند.

منعمی با بیان اینکه موضوع افزایش جمعیت همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است تصریح کرد: این مهم باید در لرستان به صورت ویژه بررسی و اقدامات لازم انجام شود چراکه در آینده دچار پیری جمعیت خواهیم شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.