پایان نمایشگاه هنرهای تجسمی شمال شرق کشور در مشهد

نمایشگاه هنرهای تجسمی شمال شرق کشور در مشهد مقدس پایان یافت.

دبیر  نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی شمال شرق کشور در مراسم پایانی این نمایشگاه  گفت: جشنواره هنر‌های تجسمی با نام‌های مرد میدان و قاب افتخار در دو نسل یعنی نسل‌های ایثارگر و نسل سه و چهار با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امسال برگزار شد.

دیانی افزود: فراخوان این جشنواره‌ها در رشته‌های عکاسی، نقاشی، خطاطی و نقاشی خط در مهر امسال اعلام شد و مهلت ارسال آثار تا ۲۲ بهمن بود.

وی گفت: خاطره نویسی، قصه نویسی و تاریخ شفاهی هم از بخش دانش آموزی این جشنواره بود.

رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید خراسان رضوی افزود:: در جشنواره مرد میدان بیش از ۵۴۰ اثر از شش استان سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و جنوبی جمع آوری که ۱۸۰ اثر این جشنواره به عنوان آثار منتخب در نمایشگاه پایانی اکران شد.

دیانی افزود: در بین این ۱۸۰ اثر ۴۰ اثر با موضوع خاص سردار شهید سلیمانی از استان سمنان در غرفه اختصاصی به نام علمدار به نمایش گذاسته شده است.

وی گفت: از بین ۱۰۴۰ اثر در جشنواره قاب افتخار ویزه دانش آموزان۱۱۰ اثر در حوزه نقاشی در نمایشگاه اکران شد

رئیس اداره هنری اسناد و انتشارات بنیاد شهید خراسان رضوی افزود: از ابتدای برپایی نمایشگاه تاکنون بیش از ۵ هزار بازدیدکننده از ملیت‌ها و استان‌های مختلف، مسئولان، فرماندهان نظامی و انتظامی، صاحبان آثار و افراد منتخب از نمایشگاه بازدید کردند.

در پایان این نمایشگاه از افراد منتخب در هر دو جشنواره در بخش‌های مختلف تجلیل و جوایز نقدی به آنان اهدا و دو آهنگ جدید پویا بیاتی درباره شهدا رونمایی شد.

نمایشگاه منطقه‌ای آثار هنر‌های تجسمی شمال شرق کشور از ۱۸ تا امروز در مرکز همایش‌های آستان قدس رضوی دایر بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.