مطهری نژاد:

روزانه ۲۰ هزار زندانی برای فعالیت‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور گفت: روزانه ۲۰ هزار زندانی در خارج از زندان‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند.

رحیم مطهری نژاد مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور امروز در همایش خیرین اشتغال زندانیان خوزستان گفت: در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۹۰ هزار نفر زندانی کشور در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه‌ای مهارت‌های لازم را کسب کردند.

او با اشاره به اینکه بالغ ۵۵ هزار نفر از زندانیان در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌های کشور مشغول به کار و تلاش هستند،   افزود: روزانه ۲۰ هزار زندانی در خارج از زندان‌ها برای فعالیت‌های اقتصادی مشغول به کار می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندان‌های کشور گفت: همچنین ۲۰۰ هزار نفر زندانی با همکاری سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندان‌های کشور با استفاده از پابند‌های الکترونیک مشغول به کار و تلاش برای خود و خانواده هایشان هستند.

غلامرضا روشان مدیر کل اداره زندان‌های استان خوزستان نیز در این مراسم گفت: ۶۴ زندانی جرایم غیرعمد و ۸۲ زندانی جرایم عمد امروز با مشارکت ستاد دیه و بنیاد تعاون زندان‌های کشور از بند آزاد شدند.

او  افزود: در خوزستان هشت هزار و ۳۰۰ نفر از زندانیان با همت ادارات فنی و حرفه‌ای، صنایع دستی و جهاد کشاورزی از آموزش‌های لازم بهره‌مند شدند که از این تعداد ۷ هزار و ۹۰۰ نفر موفق به شرکت در آزمون و کسب گواهینامه فنی و حرفه‌ای شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.