چت بات ChatGPT در خودرو استفاده می شود

شرکت خودرو سازی جنرال موتورز اعلام کرده که به دنبال استفاده از چت‌بات ChatGPT در خودرو‌های خود است.

یکی از مدیران شرکت جنرال موتورز به رویترز گفت که این شرکت در حال بررسی کاربرد‌های ChatGPT به عنوان بخشی از همکاری گسترده‌تر خود با شرکت مایکروسافت است.

اسکات میلر معاون رئیس جنرال موتورز، هفته گذشته در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که چت بات ChatGPT در همه جا خواهد بود.

میلر گفت: چت بات می‌تواند برای دسترسی به اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده از ویژگی‌های وسیله نقلیه که معمولاً در کتابچه راهنمای مالک یافت می‌شود و مواردی دیگر استفاده شود.

یکی از سخنگویان جنرال موتورز روز جمعه گفت: «این تغییر فقط در مورد یک قابلیت مانند تکامل دستورات صوتی نیست، بلکه به این معنی است که مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که وسایل نقلیه آینده آن‌ها به طور کلی در مورد فناوری‌های نوظهور بسیار تواناتر باشند.»

این خبر ابتدا توسط وب‌سایت Semafor منتشر و اعلام شد که این خودروساز آمریکایی در حال کار بر روی یک دستیار شخصی مجازی است که از مدل‌های هوش مصنوعی ChatGPT استفاده می‌کند.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در شرکت OpenAI مالک ChatGPT را اعلام کرد و گفت که قصد دارد فناوری چت بات را به همه محصولات خود اضافه کند.

مایکروسافت، تلاش‌های خود را برای تعبیه فناوری‌های بیشتر در وسایل نقلیه، از سیستم‌های اطلاعات سرگرمی گرفته تا رانندگی خودکار و سیستم‌عامل‌هایی که عملکرد باتری و چندین عملکرد دیگر یک وسیله نقلیه را کنترل می‌کنند، افزایش داده است. جنرال موتورز در سال ۲۰۲۱ با مایکروسافت برای تسریع تجاری سازی وسایل نقلیه بدون راننده همکاری کرد.

سهام جنرال موتورز در روز جمعه گذشته (۱۹ اسفند) در بحبوحه افت بیشتر حدود ۲ درصد کاهش یافت.

منبع: رویترز

برچسب ها: چت بات ، خودرو سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار