گرفتار شدن ۹ نفر در ارتفاعات گلاشیر/ ۴ نفر جان باختند/زنده بودن یا فوت پنج نفر دیگر مشخص نیست

بخشدار بازفت، از گرفتار شدن ۹ نفر در ارتفاعات گلاشیر مسیر سرآقا سید در شمال منطقه بازفت در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری خبرداد.

امرالله قاسمی گفت: براساس شنیده‌های محلی ۳ نفر از گرفتار شدگان در برف منطقه جان باختند.

وی افزود: گرفتار شدگان از اهالی بخش چلو منطقه اندیکا استان خوزستان هستند.


بیشتر بخوانید


بخشدار بازفت گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان کوهرنگ نیرو‌های امدادی به منطقه اعزام شدند.

به گفته وی این افراد بدون توجه به هشدار‌های هواشناسی برای تهیه گیاهان دارویی به این منطقه رفتند.

۴ نفر از گرفتار شدگان جان باختند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، از گرفتار شدن ۹ نفر در ریزش بهمن منطقه گلاشیر سرآقاسید در مرز استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان خبرداد.

مسعود مثنوی گفت: شنیده‌ها حاکی از فوت ۴ نفر از آنان دارد.

وی افزود: یکی از گرفتار شدگان در برف با طی کردن مسیر طولانی و میسر شدن آنتن دهی تلفن همراه توانست نیرو‌های امداد و نجات را در جریان قرار دهد.

به گفته مثنوی؛ ۳ تیم امداد و نجات کوهستان شامل ۱۱ نفر به منطقه اعزام شدند که به علت شرایط منطقه و برف زیاد دسترسی آن‌ها به گرفتار شدگان؛ حداقل ۲۷ ساعت طول خواهد کشید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از تدارک اعزام بالگرد به منطقه خبرداد و گفت: فعلا به علت شرایط جوی پرواز بالگرد میسر نیست و در تلاش هستیم در صورت فراهم شدن شرایط جوی منتهی به منطقه در اسرع وقت بالگرد به منطقه اعزام شود.

تأیید فوت چهار نفر از گرفتار شدگان در برف ارتفاعات گلاشیر

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهرنگ مرگ ۴ گرفتار شده در ریزش بهمن ارتفاغات گلاشیر را تأیید کرد.

محمد رئیسی گفت: ۹ نفر از اهالی بخش چلو شهرستان اندیکا استان خوزستان در ارتفاعات گلاشیر منطقه بازفت در مرز استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری گرفتاربرف شدند که چهار نفر از آن‌ها جان باختند و اجساد آن‌ها نیز پیدا شده است.

آقای رئیسی تصریح کرد: این افراد بدون توجه به هشدار‌های هواشناسی برای تهیه گیاهان دارویی به منطقه رفته بودند که گرفتار برف شدند و علت مرگ آن‌ها یا یخ زدگی یا ریزش بهمن بوده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کوهرنگ گفت: زنده بودن یا فوت پنج نفر دیگر گرفتار شده در برف ارتفاعات گلاشیر منطقه بازفت مشخص نیست.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.