انهدام ۲۳۱ باند سرقت‌ در آذربایجان غربی

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۳۱ باند سرقت‌ با تلاش شبانه روزی پلیس آگاهی استان منهدم شدند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۲۳۱ باند سرقت‌ با تلاش شبانه روزی پلیس در استان منهدم شده اند گفت: ۸۷ درصد از سرقت‌های مهم در استان کشف شده است.

سرهنگ صادق شکری با تاکید بر اینکه مبارزه با سرقت و جرائم، مطالبات و انتظارات به حق مردم از پلیس است، تصریح کرد: مبارزه با سرقت و پیشگیری از وقوع جرائم، اصلی‌ترین اولویت‌های انتظامی استان است.

وی افزود: با تقویت آموزش افسران و کارآگاهان استان، فاصله زمانی وقوع تا کشف جرم به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این افسر ارشد پلیس می گوید: ۵۲ طرح ویژه عملیاتی مبارزه با جرایم انجام شده که با تلاش شبانه روزی همکارانم، ۸۷ درصد از سرقت‌های مهم شامل منزل، مغازه، خودرو، احشام و... کشف شده است که قطعا بدون همکاری مردم، پلیس به چنین موفقیتی نمی‌رسد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی استان با اشاره به اینکه جعل و کلاهبرداری از جمله جرایمی است که وقوع آن موجب سلب آسایش، امنیت فردی و عمومی جامعه می‌شود و به نوعی یکی از مهم‌ترین جرایم بر ضد حقوق مالکیتی افراد در جامعه است؛ اظهار داشت: ۹۸ درصد جرایم مرتبط با کلاهبرداری و ۹۸ درصد جرایم مرتبط با جعل در سطح استان با مجاهدت‌های همکارانم در مجموعه انتظامی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل کشف شده است.

وی با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام پایانی سال، پلیس آگاهی تمهیدات ویژه‌ای را برای مبارزه با مجرمان و سارقان اندیشیده است تا فرصت ارتکاب جرم از آن‌ها گرفته شود و دستگیری همه مجرمان از جمله افراد تحت تعقیب در دستور کاری این پلیس است.

سرهنگ شکری عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوء استفاده سارقان عنوان و خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت وقوع سرقت، جعل و یا کلاهبرداری با حفظ خونسردی و آرامش، می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به اطلاع پلیس رسانده و همکاری لازم را جهت شناسایی و دستگیری مجرمان با خدمتگزاران خود در مجموعه انتظامی داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.