در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

۴۶ درصد از آسیب دیدگان چهارشنبه سوری ۱۴۰۰ در رده ۶ تا ۱۸ سال/ ۳۵ درصد از عابران دچار مجروحیت شده اند

میعادفر گفت: بیماران قلبی و عروقی، زنان باردار و همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان آسیب پذیرتر از دیگران در حوادث چهارشنبه سوری هستند.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: در سال گذشته علی رغم توصیه کارشناسان و متخصصان ذی‌ربط در خصوص استفاده از مواد آتش‌زا و محترقه آمار مصدومیت ها متاسفانه قابل توجه بود. در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته بیش از ۲۸۰۰ نفر مصدوم شدند که ۸۱ درصد از مجروحان و آسیب دیدگان مرد بودند.

به گفته وی آمارها نشان می دهند که ۴۶ درصد از آسیب دیدگان در رده شش تا ۱۸ سال بوده ، ۶۵ درصد از استفاده کنندگان از مواد محترقه دچار مصدومیت و ۳۵ درصد از عابران دچار مجروحیت شده اند.

او بیان کرد: متاسفانه در سال گذشته ۱۷۲ مورد قطع عضو، ۸۶۰ مورد آسیب به چشم و ۸۵۰ مورد سوختگی داشته ایم که اصلا آمار خوبی نیست. والدین باید مراقب فرزندان خود باشند تا سال جدید را به تلخی شروع نکنند.

میعادفر ادامه داد: بیماران قلبی و عروقی، زنان بارداری که نزدیک زایمانشان است، همچنین کودکان خردسال به همراه سالمندان قشر آسیب پذیر تری هستند و صدای ناشی از انفجار مواد محترقه باعث بروز آسیب های غیر مستقیم مانند وحشت و حتی بروز سکته قلبی در بیماران قلبی و سالمندان و همچنین ترس زنان باردار و به خطر افتادن سلامتیشان می شود.

او گفت: در گذشته مراسم چهارشنبه سوری به صورت برگزاری مهمانی و دورهمی همراه با خوردن تنقلات بوده و اصل چهارشنبه سوری در کنار هم بودن اعضای خانواده و فامیل است؛ نهایتا در گوشه ای از حیات خانه بوته ای آتش زده و از روی آن می پریدند.

متاسفانه حوادث چهارشنبه سوری نه تنها دامن استفاده کنندگان از مواد محترقه را می گیرد؛ بلکه آمارها نشان می دهند که مواد محترقه باعث ایجاد مصدومیت برای عابران عبوری هم می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۲۳ اسفند ۱۴۰۱
بیچاره اون عابری که از سرکار برمیگرده دچار آتش حماقت دیگران میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
پس چرا ما از این کارا نمیکنیم؟!؟!عقل نداررین خودتون و بقیه رو بیچاره میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
باید فرهنگ سازی بلند مدت در جایی که این سنین 6و18سال هستند بشود چه فضای مجازی و......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
الان هم دارند می زنند و هیچ گونه خجالت هم نمی کشند
اگر من نیروی انتظامی بودم بدون هیچ اغماضی بازداشت می کردم و پرونده تشکیل می دادم تا نمره منفی در کارنامه داشته باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
یک روز فرهنگی که میتوانست بیشوازی زیبا برای جشن نوروز و همبستگی بین ملت باشد تبدیل به درد بی‌درمان برای جوان و نوجوان ملت شده ، چرایی این استحاله فرهنگی را نمیدانیم ولی راه حل آن آسان و وابسته به تک تک افراد و بالابردن سطح فرهنگ است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
عقل سالم در بدن سالم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۲ اسفند ۱۴۰۱
معلومه شکمت سیره
آخرین اخبار