فرمانده انتظامی ملایر:

ایجاد وحشت و مزاحمت برای مردم جرم محسوب می‌شود

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: ایجاد مزاحمت و یا وحشت در مردم با انفجار مواد محترقه جرم محسوب می‌شود.

سرهنگ احمد ساکی افزود: شادی حق مسلم و عمومی مردم است، اما این شادی نباید توأم با تعدی به حقوق دیگران و اخلال در نظم عمومی و آتش سوزی و تخریب و یا خدای ناکرده مصدوم و مجروح شدن خود و سایر افراد جامعه باشد.

او گفت: در این روز‌ها عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب به منظورتحصیل درآمد و سود هنگفت نامشروع اقدام به تهیه، توزیع و خرید و فروش مواد محترقه و منفجره دست ساز و خطرناک در بین جوانان کرده و می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر تصریح کرد: این افراد متخلف و سودجو، از این طریق مبالغ هنگفتی به جیب می‌زنند و متأسفانه برخی از جوانان بر اثر ندانم کاری و غرور جوانی و به بهانه شادی کردن، اقدام به خرید و استفاده از این مواد می‌کنند و چه بسا در بیشتر موارد با حوادث تلخ و ناگواری مواجه می‌شوند و شادی این روز‌ها را در کام خود و خانواده و سایر شهروندان به تلخی مبدل می‌سازند.

فرمانده انتظامی ملایر به والدین توصیه کرد: در آستانه فرارسیدن سال نو، در کنار خانواده بوده و از فرزندان مراقبت کنند همچنین از قرار دادن ترقه، وسایل آتش بازی، ظرف خالی حشره کش ها، کپسول‌های کوچک گاز، قطعات ایرانیت در آتش به منظور ایجاد صدا و انفجار خودداری کنند.

ساکی با تأکید بر اینکه ایجاد مزاحمت و یا وحشت در مردم با انفجار مواد محترقه جرم محسوب می‌شود، گفت: احترام به حقوق همنوعان همواره امنیت آفرین است بنابراین خانواده‌ها رفتار‌های پرخطر را تفریح به شمار نیاورند.

او افزود: در ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است هر کس با هیاهو و جنجال و حرکات غیرمتعارف یا با تعرض به افراد، مخل نظم و آسایش و آرامش عمومی شود، یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از سه ماه تا یک سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم می‌شود.

فرمانده انتظامی ملایر تصریح کرد: چهارشنبه آخر سال را بدون حادثه سپری کرده و دست در دست همدیگر به استقبال بهار برویم و در صورت اطلاع از مکان‌های خرید و فروش مواد محترقه و منفجره و یا انبار آن مراتب را بدون فوت وقت از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذاریم.

ساکی به اشاره به شعار "نوروزی متفاوت، با پلیس مقتدر و حرفه ای"، گفت: خطر، تنها در آتش و سوختن محدود نمی‌شود و افراد باید به عواقب و پیامد‌های صدای ناهنجار ناشی از مواد محترقه نیز بیندیشند چراکه صدا‌های ناهنجار ناشی از مواد محترقه آسیب‌های غیرقابل جبران به کودکان، بیماران و افراد سالمند وارد می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار