آماده‌باش ۷۱ پایگاهی شهری و روستایی اورژانس استان کرمانشاه در چهارشنبه آخر سال

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمانشاه از آماده‌باش ۷۱ پایگاهی شهری و روستایی اورژانس استان کرمانشاه در چهارشنبه آخر سال خبر داد.

مسعود قلعه سفیدی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث کرمانشاه گفت : طبق سنوات گذشته مدت‌ها قبل از فرا رسیدن چهارشنبه آخرسال نیرو‌های اورژانس در آماده باش قرار می‌گیرند و در صورت گزارش مواردی از حادثه به محل اعزام خواهند شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: متاسفانه در دو هفته گذشته نخستین مورد مرتبط با حوادث چهارشنبه آخر سال با قطع دو دست نوجوانی در شهرستان روانسر گزارش شد.

قلعه سفیدی خاطرنشان کرد: در این ایام۷۱ پایگاه شهری و روستایی اورژانس در استان کرمانشاه با استفاده از ظرفیت اورژانس هوایی و ۱۵۰ دستگاه آمبولانس دو دستگاه اتوبوس آمبولانس آماده‌باش هستند.

وی از آماده‌باش بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و گلستان برای ارجاع موارد سوختگی خبر داد و افزود: سایر بیمارستان‌ها نیز در صورت نیازمورد استفاده قرار خواهند گرفت.

قلعه سفیدی با اشاره به تلاش‌های انجام شده در راستای ارائه آموزش از طریق صدا و سیما و فضای مجازی، گفت: واحد عملیات راهبری اورژانس، واحد مانیتورینگ مراقبت‌های پزشکی، مرکز دیسپچینگ اورژانس به صورت۲۴ساعته فعالیت خواهند داشت و در صورت نیاز به انتقال فوری مصدومین شهرستان‌های استان از ظرفیت اورژانس هوایی استفاده می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر ضرورت آگاه کردن فرزندان از مخاطرات چهارشنبه آخر سال توسط اولیای خانه و مدرسه تاکید و تصریح کرد: عموما نوجوانان، حادثه دیدگان چهارشنبه آخرسال را تشکیل می‌دهند.

قلعه سفیدی با بیان اینکه مواد محترقه‌ای، چون اکلیل سرنج دمای احتراق پایینی دارند و به طور ناگهانی منجر می‌شوند، خاطرنشان کرد: والدین مراقب فرزندان خود باشند و آتش را در حجم کم روشن کنند از ریختن ناگهانی موادی نظیر الکل بر روی آتش خودداری کنند، زیرا بسیاری از موارد سوختگی سر و صورت به همین دلیل بوده است.

وی افزود: باید از روشن کردن آتش نزدیک پمپ بنزین و مکان‌های خطرناک پرهیز شود و هنگام روشن کردن فشفشه از سوزاندن بوته‌ها خودداری شود.

قلعه‌سفیدی اذعان کرد: با توجه به در پیش داشتن سال نو از پرتاب مواد محترقه بر روی تابلو‌های راهنمایی و رانندگی و سایر تابلو‌ها خودداری شود، پرهیز از پرتاب مجدد ترقه‌ای که مشتعل نشده و نیز پرتاب آمپول، حشره‌کش و اسپری در داخل آتش الزامی است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.