جزئیات انفجار در دفتر تبیان و خبرگزاری آوا در مزارشریف + فیلم

رئیس کل مرکز تبیان و خبرگزاری آوا گفت صبح شنبه ۲۰ حوت به دفتر تبیان و خبرگزاری آوا حمله انتحاری صورت گرفت که در اثر آن ۴۰ تن کشته و زخمی شده اند.

سید عیسی حسینی مزاری، رئیس کل مرکز تبیان و خبرگزاری آوا با اشاره به حمله انتحاری به دفتر تبیان و خبرگزاری آوا در بلخ گفت این حادثه تروریستی حدود ساعت ۱۱ به وقت محلی رخ داد.

حسینی مزاری گفت: این حادثه تروریستی در حالی رخ داد که در دفتر تبیان نشست مهدویت و رسانه در حال برگزاری بود که در این نشست خبرنگاران و مقامات دولتی نیز حضور داشته اند.

رئیس کل مرکز تبیان و خبرگزاری آوا افزود: مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان ۳۱ سال قبل در راستای ارتقای سطح فرهنگ مردم افغانستان تشکیل شد و خبرگزاری صدای افغان(آوا) ۲۰ سال قبل تاسیس شده است و در سطح منطقه و جهان حضوری جدی دارد و این دو نهاد در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگ مردم افغانستان فعالیت می کنند.

حسینی مزاری گفت: دشمنان ملت برای توقف این دو فعالیت به این مراکز حمله کرده اند.

حسینی مزاری گفت: در ۷ جدی سال ۹۷ نیز مرکز تبیان در کابل مورد حمله تروریستی نیز قرار گرفت که در این حمله ۵۲ تن شهید و بیش از ۱۴۰ نفر زخمی شدند.

حسینی مزاری در پایان گفت این حملات برای توقف فعالیت های این مراکز هست ولی ما همچنان کنار ملت افغانستان خواهیم بود و مبارزات خود را ادامه خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.