کشف ۵۰ میلیارد کلاهبرداری تلفنی

فرمانده انتظامی البرز از انهدام باند کلاهبرداری تلفنی به ارزش ۵۰ میلیارد ریال و شناسایی ۴۰۰ مالباخته در این خصوص خبر داد.

سردار هداوند گفت: در پی دریافت اخبار مردمی مبنی بر فعالیت یک باند کلاهبرداری تلفنی و پولشویی وجوه از طریق خرید طلا و سکه، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه ماموران حاکی از این بود که یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری تلفنی با شهروندان تماس حاصل کرده و با اعلام اینکه شما در قرعه کشی لوازم خانگی برنده شده اید، اقدام به ارسال لوازمی از قبیل اتو، چای ساز و سرویس قابلمه کرده و از این طریق ضمن جلب اعتماد مال باختگان اعلام نموده که شما در لیست قرعه کشی خودرو نیز ثبت شده اید و پس از مدتی با آن‌ها تماس حاصل کرده و با اعلام برنده شدن خودرو از آن‌ها مبالغی را درخواست و با هدایت آن‌ها به صفحه جعلی اقدام به دریافت اطلاعات بانکی نامبردگان کرده و حساب شان را خالی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه با تلاش‌های شبانه روزی و بی وقفه ماموران ۵ نفر از اعضای این باند شناسایی و دستگیر شدند، گفت: تاکنون ۴۰۰ نفر از مال باختگان این پرونده شناسایی و تلاش برای کشف کلاهبرداری‌های دیگر این باند ادامه دارد.

وی اضافه کرد: ارزش کلاهبرداری صورت گرفته توسط این باند بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سردار هداوند در پایان ضمن هشدار به شهروندان در خصوص فعالیت باند‌های کلاهبرداری اینترنتی و تلفنی، خاطرنشان کرد: مردم عزیز در نظر داشته باشند که به هیچ وجه نباید اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار افراد ناشناس قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.