کردستان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی

کردستان به عنوان یکی از استان‌های گردشگر پذیر کشور در ایام مختلف سال، در آستانه فرا رسیدن سال نو آماده پذیرایی و میزبانی از گردشگران و مسافران نوروزی است.

منصور مهرزاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری دوران درخشان جذب گردشگر در استان بود و اکنون نیز با بررسی و رصد رزرو‌های گردشگری در استان و برنامه و اقداماتی که انجام شده، پیش‌بینی نوروز پر مسافری در استان را داریم.

او با اشاره به اینکه نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرده، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی‌هایی برای هماهنگی و برگزاری برنامه‌های در راستای شور و شادی نوروز و حفظ احترام ماه رمضان توسط کمیته‌ها برنامه ریزی شده است.

مهرزاد خاطرنشان کرد: انجام ۵۰۰ مورد بازدید بر اقامتگاه‌ها و هتل‌ها، جلوگیری از افزایش قیمت هتل‌ها و اقامتگاه، برگزاری تور‌های گردشگری، استاندار سازی هتل‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی، آماده سازی و برنامه ریزی برای برگزاری جشن‌های نوروزی، اجرای تور‌های شهر گردی با همکاری شهرداری در ایام نوروز، افزایش ساعات کاری موزه‌ها از جمله اقدامات این اداره کل است.

آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت کردستان در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تمام جایگاه‌های به کارت سوخت اضطراری مجهز شده‌اند، اظهار داشت: ۱۵۰ دستگاه نفتکش و ۱۴۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و گاز در سطح استان برای این ایام تدارک دیده شده و هیچ مشکلی بابت کمبود سوخت نداریم.

جهانبخش نوکانی در ادامه افزود: با توجه به برگزاری مراسم چهارشنبه اخر سال و جهت پیشگیری از بروز حادثه، تردد نفتکش ها در روز چهارشنبه آخر سال با محدودیت خواهد بود.

اجرای پویش «۳۰۶۰» جهت کاهش آمار تصادف جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان نیز در این جلسه گفت: بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد، ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد در همین راستا پویش «۳۰۶۰» با استقرار اکیپ‌های نظارتی جهت پیشگیری از وقوع این تصادفات اجرا خواهد شد.

فرزاد حسنی افزود: با توجه به پایداری هوا از امروز، اکیپ‌های این اداره کل در جاده‌ها نسبت به پرکردن چاله محور‌ها و خط‌کشی اقدام می‌کنند، ضمن اینکه هیچ گونه مشکل خاصی در زمینه پایانه‌ها و سیستم حمل و نقل استان وجود ندارد.

فعالیت ۶۴ پایگاه خدمات اورژانس در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه از ۲۴ اسفند نظارت بر رستوران ها و مراکز تهیه غذا تشدید می‌شود، اضافه کرد: در استان ۶۴ پایگاه خدمات اورژانس ، ۱۲۰ دستگاه آمبولانس و بک هلیکوپتر برای ارائه خدمات فعال هستند.

فریدون عبدالملکی خاطرنشان کرد: تمام ۱۶ بیمارستان در حالت آماده باش بوده و در ورودی شهرها نیز ایستگاه‌های سلامت برای ارائه راهنمایی برای رعایت نکات در سفر برپا می شود.

مشکلی در عرضه اقلام اساسی در کردستان وجود ندارد

فرزاد سردارزاده نیز در این جلسه،با اشاره به اینکه مشکل و کمبودی در عرضه اقلام اساسی در استان وجود ندارد، اظهار کرد:با توجه به تقارن نوروز و ماه رمضان امکان افزایش تقاضا وجود دارد که هماهنگی های لازم انجام شده و طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵ اسفند تا با حضور گشت‌های مشترک آغاز شده است.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از برپایی نمایشگاه بهاره در سنندج نخبر داد و گفت: نظارت‌های مستمر بر این نمایشگاه داریم و استقبال خوبی را نیز از علاقه‌مندان شاهد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.