اهدای ۴۶ سری جهیزیه به زوج‌های مددجوی بهزیستی آذربایجان غربی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴۶ سری جهیزیه به زوج های جوان زیر پوشش بهزیستی استان همزمان با اعیاد شعبانیه و هفته جوان اهدا شد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: ۴۶ سری جهیزیه به زوج های جوان زیر پوشش بهزیستی استان همزمان با اعیاد شعبانیه و هفته جوان اهدا شد.

پروین محمد پوری افزود: اقلام جهیزیه شامل سه قلم کالای اساسی (یک تخته فرش، یک دستگاه تلویزیون و یک دستگاه یخچال) بوده و ۱۰ میلیارد ریال برای تهیه آنها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این اقلام از محل اعتبارات بهزیستی استان و با حمایت استاندار آذربایجان غربی خریداری شده است، اظهار کرد: مشارکت خیرین در این اقدام خداپسندانه بیش از پیش می تواند بهزیستی را برای تجهیز خانه های این زوجها یاری کنند.

محمد پوری اضافه کرد: در راستای تقویت بنیاد خانواده و کمک به زوج‌های جوان تحت حمایت و تشویق جوانان تحت پوشش بهزیستی به ازدواج از ابتدای سال تاکنون غیر از ۱۰ میلیارد ریال یاد شده مبلغ ۳۱ میلیارد ریال کمک هزینه جهیزیه و ازدواج به مددجویان پرداخت شده است.

وی تعداد خانوارهای مستمری بگیر را ۵۰ هزار و ۷۳۵ خانوار اعلام کرد و یادآور شد: ۱۵۹ هزار و ۵۰ نفر از خدمات پیشگیری از تنبلی چشم بهره مند شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی تعداد دانشجویان تحت پوشش را ۶۷۰ نفر و سالمندان را ۲۴ هزار و ۵۱۹ نفر برشمرد و ادامه داد: ۵۳۶ مرکز در سطح استان نسبت به خدمات دهی به جامعه هدف فعالیت دارند.

وی افراد دارای معلولیت تحت پوشش را ۵۹ هزار و ۹۱۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۲ هزار و ۴۴ نفر از این افراد مستمری بگیر هستند و ۴۴ مرکز نگهداری از معلولین نیز در استان فعالیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.