حمایت کمیته امداد قزوین از هزار و ۴۸۴ بیمار صعب العلاج

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر هزار و ۴۸۴ بیمار خاص و صعب العلاج در استان تحت پوشش این نهاد هستند که بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

محمد صیادی معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین گفت: در حال حاضر هزار و ۴۸۴ بیمار خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی و بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین گیر در استان تحت پوشش این نهاد هستند که بخشی از هزینه‌های سنگین درمانی آن‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی، بهبود شاخص‌های بهداشتی را از اولویت‌های رسیدگی به سلامت مددجویان دانست و افزود: کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان بیماران بستری شده در منزل و تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری از جمله خدماتی است که این نهاد به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌دهد.

صیادی تصریح کرد: سلامت مددجویان برای توانمند شدن آن‌ها بسیار مهم است و بر این اساس کمیته امداد با در نظر گرفتن یک بسته بیمه مکمل توانسته بسیاری از هزینه‌های درمانی این افراد را تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: خدمات مربوط به این افراد در سرفصل‌های پاراکلینیک، فرانشیز و مابه التفاوت خدمات بیمه‌ای، خدمات غیر تعهد بیمه پایه، دارو و تجهیزات، خدمات جانبی درمان و لوازم مصرفی دسته‌بندی می‌شود.

به گفته این مسوول، هم اکنون بیش از ۳۱ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۵۸ هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین استفاده می‌کنند البته این افراد به غیر از کسانی هستند که به صورت موردی از این نهاد خدمت دریافت می‌کنند.

صیادی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۱ هزار خانوار به دلیل فوت سرپرست، بیش از ۶ هزار خانوار به دلیل ازکارافتادگی سرپرست خانوار و سه هزار و ۸۵۹ خانوار به دلیل طلاق تحت حمایت این نهاد در استان قزوین هستند.

هم اکنون ۶۰ هزار مددجو از کمیته امداد استان قزوین خدمات دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.