افتتاح سامانه هوشمند ضد تگرگ در استان مرکزی

باحضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور سامانه هوشمندضد تگرگ در استان مرکزی افتتاح شد.

در مراسمی با حضور دهقان فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از سامانه هوشمند ضد تگرگ با قابلیت پوشش تبدیل ۱۰۰ هکتاری تگرگ به باران افتتاح شد.

همچنین مرکز پرورش خلاقیت، نوآوری و استعداد‌های علمی دانش آموزی در پارک علم و فناوری استان مرکزی به بهره برداری رسید.

دهقان فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پایان از نمایشگاه دستاورد‌های یکساله پارک علم و فناوری استان بازدید و در جریان توانمندی و دستاورد‌های استان قرار گرفت.

او همچنین در این مراسم گفت: این یک مرکز آموزش علمی دانش آموزی و یک فضای جذاب برای آموزش علم به دانش آموزان است که در پارک علم و فناوری فراهم شده است.

دهقانی ادامه داد: ما معتقدیم برای اینکه بتوانیم یک نیروی انسانی توانمند داشته باشیم آموزش علم و فناوری و تاثیرگذار را بایستی از دوره دبستان و دبیرستان شروع کرد که اینجا یک فضای خیلی خوب آماده برای دانش آموزان استان است که انشالله امیدواریم که از آن استفاده کنند.

مخلص الائمه استاندار مرکزی هم در حاشیه افتتاح این مرکز گفت: امروز با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ۲ اتفاق مهم رخ داد یکی افتتاح خط تولید مواد موثر برخی از دارو‌های پُرمصرف از جمله داروی استامینوفن در شهرستان شازند بود که یکی از حلقه‌های مهم حدواسط بین صنعت نفت و در واقع محصول نهایی دارو در اینجا تولید خواهد شد که این اتفاق بسیار مهمی در صنعت داروسازی و توسعه زنجیره راهبردی و ارزش صنایع دارویی است.

مخلص الائمه افتتاح مرکز استعداد وخلاقیت دانش آموزی در سایت علم و فناوری استان را یک اتفاق مهم دیگری دانست که یک رویداد منحصر به فرد در سطح کشور است که تعداد این مراکز محدود و این اولین مرکزی است که بصورت بومی راه اندازی شده است.

او اضافه کرد: دانش آموزان استان می‌توانند برای توسعه خلاقیت و استعداد‌های خود باهماهنگی پارک علم و فناوری استان به اینجا مراجعه کنند و از پایه اول تا پایه دهم اینجا خدمات ارائه خواهد شد و می‌توانند از نزدیک با بسیاری از مفاهیم علمی بصورت محسوس و ملموس آشنا شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.