ایجاد تعامل و ارتباط دو سویه بین مدیریت شهری و شهروندان

شهردار شهرکرد گفت: مشارکت شهروندان باید در رفع مشکلات و اجرای برنامه‌ها پررنگ‌تر شود.

محمدحسین واحدیان اظهار داشت: یکی از شاخصه‌های پایدار توسعه شهری در همه شهر‌ها فرهنگ و توجه به مباحث فرهنگی و هنری است و اگر بخواهند بدانند در مباحث شهری چقدر توسعه پیدا کرده‌اند یکی از شاخصه‌ها این مهم می‌باشد لذا در مدیریت شهری بحث تبدیل شهرداری‌ها از نهاد خدماتی به نهاد فرهنگی و اجتماعی مطرح بوده چراکه شهر‌ها روزبه روز توسعه پیدا می‌کنند و نیاز‌ها و انتظارات مردم افزایش می‌یابد و حوزه مدیریت شهری باید توجه ویژه به نیاز‌های آن‌ها داشته باشد.

شهردار شهرکرد، نیاز‌های شهروندان را سخت‌افزاری و نرم‌افزاری عنوان کرد و افزود: اگر این نیاز‌ها اتفاق نیفتد یک شکاف جدی بین مدیریت شهری و شهروندان ایجاد می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی، نیاز‌ها در حوزه سخت‌افزاری را آسفالت معابر، پروژه‌های عمرانی و تقاطع و... دانست و بیان کرد: یقیناً در کنار آن مباحث فرهنگی هم مطرح می‌شود که می‌تواند برای آسایش شهروندان هم موثر باشد بنابراین مدیریت شهری باید این موارد را مدنظر قرار دهد و پاسخگوی نیاز‌های شهروندان باشد.

واحدیان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که باید رقم بخورد بحث مشارکت شهروندان است و هر تصمیمی در مدیریت شهری اتخاذ شود و شهروندان همکاری نداشته باشند مطمئنا منجر به شکست می‌شود.

وی گفت: تعامل و ارتباط دو سویه باید بین مدیریت شهری و شهروندان ایجاد شود که در این راستا شهرداری در نظر دارد ارتباط سازمان فرهنگی، اجتماعی را با هیات‌های مذهبی، تشکل‌ها و... افزایش دهد.

واحدیان افزود: دست یاری به سوی مردم دراز می‌کنیم که بتوانیم برای رفع مشکلات شهری گام بزرگ و موثری برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار