کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی نیکشهر به زمین زده شد

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی از کلنگ ساخت درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان نیکشهر خبر داد.

 معین الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی  در مراسم کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نیکشهر گفت: کلنگ زنی سه درمانگاه تامین اجتماعی در شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و راسک در جنوب سیستان و بلوچستان، برگ زرینی از خدمات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی است که اتمام و راه اندازی این سه درمانگاه می‌تواند تحولی بزرگ در خدمات رسانی مناسب‌تر در این منطقه که پایین‌ترین شاخص‌های بهداشتی و درمانی در کل کشور را دارد به همراه داشته باشد.

وی گفت: با راه اندازی و تجهیز این سه پروژه سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌های نیکشهر، کنارک و راسک بیش از ۹۰ هزار نفر از خدمات درمانی بهره مند می‌شوند و با پیگیری‌های که صورت گرفته، سال آینده نیز شاهد کلنگ زنی بیمارستان تامین اجتماعی بندر چابهار خواهیم بود.

سعیدی افزود: درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان نیکشهر با پیگیری‌های جامعه محلی، معتمدین و حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی با ۲۵۰۰ متر مربع زیر بنا در دو طبقه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از مطالبات اصلی مردم شهرستان نیکشهر فعال شدن درمانگاه قدیم است که به لحاظ فنی توسط وزارت بهداشت تاییده نشده، اما امیدواریم تعهداتی که وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با جامعه خیرین دارند را به آن عمل کنند.

سعیدی با اشاره به کمبود پزشک در مراکز درمانی و مجتمع‌های جامع سلامت روستایی، گفت: علی رغم خدمات بی بدیل نظام در استان سیستان و بلوچستان، اما همچنان کم‌ترین پزشک را در مراکز درمانی داریم که این موضوع باعث تحمیل هزینه اضافی در شرایط اقتصادی کنونی به مردم شده است.

معین الدین سعیدی در ادامه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها افزایش پیدا کرده است، اما آنچه که مهم است جذب داوطلبان بومی واجد شرایط در رشته‌های پزشکی می‌باشد که با راه اندازی دانشکده علوم پزشکی چابهار در آینده و با نگاه مثبت دولت سیزدهم بخش بزرگی از مشکلات این حوزه مرتفع خواهد شد.

مجیب حسنی فرماندار شهرستان نیکشهر با قدر دانی از پیگیری‌های نماینده حوزه انتخابیه برای راه اندازی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان، گفت: شهرستان نیکشهر بعنوان یک شهرستان مادر، ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی عمومی به مردم شهرستان‌های قصرقند، لاشار و فنوج است که نیازمند توجه بیشتر در حوزه راه اندازی مراکز درمانی مجهز می‌باشد.

فرماندار نیکشهر گفت: با راه اندازی و تجهیز درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان در بازه زمانی مشخص شده علاوه بر افزایش سرانه دسترسی به خدمات مطلوب پزشکی، شاهد صرفه جویی در هزینه‌های مردم نیز خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار