اولیانوف: هنوز برای احیای توافق هسته‌ای ایران زمان وجود دارد

نماینده روسیه در نهاد‌های بین المللی مستقر در وین از آمادگی مسکو برای مذاکرات احیای برجام خبر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا با خروج از توافق هسته‌ای ایران موسوم به برجام، کارزار فشار حداکثری را علیه تهران به منظور گرفتن امتیازات بیشتر به راه انداخت. در مقابل ایران نیز با کاهش تعهدات خود در برجام کوشید طرف مقابل را به اجرای آن ترغیب کند. گرچه دولت بایدن از ابتدای روی کار آمدن مدعی احیای توافق هسته‌ای ایران شد، اما در عمل راه رئیس جمهور پیشین آمریکا را در پیش گرفته است. با این حال، طرف‌های برجام معتقدند هنوز امیدواری برای احیای آن وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین در نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تمایل مسکو به منظور ادامه مذاکرات وین در راستای از سرگیری اجرای توافق هسته‌ای ایران (برجام) خبر داد.

او تاکید کرد: هنوز فرصت برای احیای برجام وجود دارد و نباید اجازه داد روند گفتگو‌ها از بین برود و شرایط از کنترل خارج شود. ما اکنون بیش از هر زمانی به یک موضع گیری قوی درباره برجام نیاز داریم. این در حالی است که هیچ گزینه دیگری برای جایگزینی توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

این مقام روس با اشاره به اتهامات غرب به ایران برای متهم کردن این کشور در شکست مذاکرات وین گفت: برخی تهران را در زمینه عدم حصول توافق متهم می‌کنند. این در حالی است که این طرف‌های غربی هستند که آماده احیای توافق نیستند. اگر غربی‌ها روند مذاکرات را متوقف نمی‌کردند نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران زودتر از بین می‌رفت.

اولیانوف در پایان از انتشار گزارش‌های محرمانه آژانس درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران انتقاد کرد و افزود: چنین مواردی غیرقابل پذیرش است. ما از حصول توافق میان تهران و آژانس برای روشنگری و نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنیم.

گفتنی است زیاده خواهی‌های کشور‌های غربی در مذاکرات احیای برجام و درخواست‌های فراتر از توافق هسته‌ای منجر به بن بست در مذاکرات احیای برجام در وین شد. با این حال، تهران بار‌ها اعلام کرده است حاضر به گفتگو برای احیای توافق در راستای احترام متقابل و حفظ منافع ایران است.

برچسب ها: روسیه ، ایران ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
لعنت بر روسیه
Czechia
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
پایان برجام = پایان تاریخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
شما عامل و بانی تحریم ایران هستید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
ببخشید میشه شما دیگه نظر ندهید ، هر وقت شما نظر دادید تحریم جدیدی اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۴۲ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
فرصت احیای برجام
باتحریم های جدید روزانه
بااغتشاش ودخالت درایران
با دشمن کردن کشورهای همسایه
با ارسال سلاح وزدن پایگاه نظامی
چگونه ممکن است اولیانوف ؟؟؟
آخرین اخبار