کاهش بهای نفت خام در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار انرژی شاهد اندکی کاهش بود.

بهای نفت خام در معاملات امروز بازار جهانی به دلیل تقویت دلار در برابر سایر ارز‌های معتبر جهانی و نیز اطلاعات منتشر شده درباره آمار پایین‌تر از انتظار واردات چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام جهان، شاهد کاهش بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام برنت دریای شمال با ۵۷ سنت کاهش، به ۸۵ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۵۲ سنت کاهش، ۷۹ دلار و ۹۴ سنت در هر بشکه داد و ستد شد.

پس از حضور «جرم پاول» رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در کنگره و تأکید وی بر کنترل تورم آمریکا، نرخ برابری دلار نسبت به سایر ارز‌های معتبر جهانی شاهد افزایش بود که همین موضوع بر کاهش بهای نفت تأثیر داشت.

در سوی دیگر، گرچه پس از کنترل همه‌گیری کرونا در چین امیدواری‌ها برای افزایش واردات نفت خام این کشور افزایش یافته بود، اما داده‌های آماری نشان می‌دهد این کشور کمتر از پیش‌بینی‌ها اقدام به واردات نفت خام کرده است.

با این حال تحلیلگران می‌گویند کنترل همه‌گیری کرونا در جهان و نیز جنگ اوکراین که با تحریم حوزه انرژی روسیه همراه بوده است، می‌تواند بهای طلای سیاه در سال جاری میلادی را به مرز یکصد دلار در هر بشکه برساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار