رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری:

جرم اکثر زندانیان افغانستانی منتقل شده به کشورشان مربوط به مواد مخدر است‌

رئیس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری گفت زندانیان افغانستانی منتقل شده به کشورشان ادامه محکومیت شان را در کشورشان سپری می‌کنند.

عسکر جلالیان درباره هدف انتقال بیش از ۲۰۰ نفر از  زندانیان افغانستان از ایران به کشورشان  گفت: به هر حال کسی که مرتکب جرمی می شود باید حقوقش را مراعات کنیم.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود: بر اساس اصل "شخصی بودن مجازات" کسی که مرتکب جرمی می شود نباید خانواده اش درگیر شود و در راستای منویات مقام معظم رهبری و تصریحات رئیس قوه قضاییه این زندانیان را منتقل کردیم تا  در کنار خانواده هایشان  باشند و در کشور افغانستان ادامه محکومیت شان سپری شود و به آنها کمک کنیم تا خانواده هایشان آسیب نبینند.

وی تاکید کرد: نگاه ما یک نگاه انسان دوستانه و بشردوستانه است و با اجازه خود زندانی انتقال آنها انجام شده و  در وهله دوم زندانی نباید  شاکی خصوصی داشته باشد.

وی درباره اینکه آیا جرایم این زندانیان سیاسی است و به حکومت سرپرست افغانستان مرتبط بودند، گفت: خیر، جرایمشان سیاسی نیست و انتسابی هم به حکومت سرپرست افغانستان نداشته‌اند و جرم این زندانیان عمدتا مربوط به مواد مخدر بوده است که جنبه عمومی مجازات را می گذراندند.

وی درباره تفاهم نامه‌های بین المللی در خصوص انتقال اتباع خارجی گفت: ما تفاهم‌نامه‌ های بین المللی با کشورهای مختلفی داریم اعم از موافقتنامه‌های انتقال محکومین و  استرداد مجرمین که با افغانستان هم داریم و تبادل این تعداد زندانی از  ایران به کشور خودشان (افغانستان)  در راستای این موافقت نامه هاست که  قبلا امضا شده و آنها را اجرا می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۴۰۱
همه افغانها را به کشور خودشان منتقل کنید
آخرین اخبار