تهدید بیش از ۲۰۰ پزشک نظامی صهیونیست به ترک خدمت

بیش از ۲۰۰ پزشک نظامی ذخیره رژیم صهیونیستی تهدید کرده‌اند که خدمت نخواهند کرد.

بیش از ۲۰۰ پزشک ذخیره اسرائیل تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه طرح موسوم به  اصلاحات قضایی خدمت نخواهند کرد.

به گزارش یدیعوت آحارونوت، این پزشکان در نامه‌ای که به یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش این رژیم ارسال کردند، همچنین تاکید کردند که «این قانون به وضوح غیردموکراتیک است و می‌تواند به حقوق فردی آسیب‌های خطرناک وارد کند.»

پیش از این المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بود که ٣٧ نفر از گروه ۴٠ نفره یکی از گردان‌های رزمی رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراض به اصلاحات قضایی نتانیاهو در تمرینات این هفته شرکت نکرده‌اند.

طی هفته‌های گذشته مقامات نظامی صهیونیست‌ها سربازان را به نافرمانی از فرماندهان و عدم حضور در تمرینات تشویق کرده بودند.

همچنین با وجود آن که قرار است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و همسرش سارا به همراه هیئت عالی‌رتبه‌ای پنج‌شنبه پیش رو به رم پایتخت ایتالیا سفر کنند، اما هنوز هیچ خلبانی حاضر نشده است، هدایت هواپیمای او را تا این مقصد به عهده بگیرد.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با طرح موسوم به «اصلاحات قضایی» از محاکمه فرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار